  • Data: 2005-02-06 17:39:44
    Temat: Re: [ZUS] Przerwa w opłacaniu składek
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cu5iav$qve$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Miałbym takie oto pytanie do Szanownych Grupowiczów ;) Mój ojciec od
    > kilku miesięcy jest bez pracy. Pobierał zasiłek dla bezrobotnych z Urzędu
    > Pracy (ten sam urz?d opłacał składkę do ZUS-u). Obecnie zasiłek się kończy
    > jak wygl?da z opacaniem składki do ZUS? Musi to robić samemu?

    Nie musi.

    Czy może
    > przerwać jej opłacanie aż do momentu znalezienia pracy?

    Może.

    W przypadku
    > przerwania opłacania składki, będ? póĽniej w przyszło?ci jakie? kłopoty z
    > otrzymaniem emerytury?

    Kłopoty mogą zależeć m. in. od jego wieku, posiadanego stażu pracy (a
    właściwie okresów składkowych i nieskładkowych), czy przystąpił do OFE i in.

    > Jak to wszystko wygl?da?

    Zbyt mało danych. Najlepiej udać się do ZUS i w "Informacji
    emerytalno-rentowej" zasięgnąć informacji, po przedstawieniu swojej
    sytuacji.

    Prawdopodobnie w okresie do 30 dni od zaprzestania pobierania zasiłku dla
    bezrobotnych może przystąpić dobrowolnie do ubezpieczenia emerytalnego i
    rentowego w ZUS i opłacając składkę miesięczną w kwocie ok. 270 PLN zapewni
    sobie staż ubezpieczeniowy do emerytury.

    wa