  • 1. Data: 2005-11-10 23:21:20
    Temat: ZUS
    Od: "sir Melchior" <s...@g...pl>

    Witam,
    Jestem zatrudniony na 1/4 etatu. Czy moge otworzyc wlasna dodatkowa dzilalnosc?
    Jesli tak, to jakiej wysokosci placilbym skladki ZUS?

  • 2. Data: 2005-11-11 00:09:19
    Temat: Re: ZUS
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    sir Melchior wrote:

    > Witam,
    > Jestem zatrudniony na 1/4 etatu. Czy moge otworzyc wlasna dodatkowa dzilalnosc?
    > Jesli tak, to jakiej wysokosci placilbym skladki ZUS?

    1) mozesz
    2) w pelnej

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 3. Data: 2005-11-11 09:03:28
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: mariposa doux [Fri, 11 Nov 2005 01:09:19 +0100]:

    > 1) mozesz

    No może.

    > 2) w pelnej

    A skąd wiesz? Nie napisał przecież ile zarabia.

    Kira

  • 4. Data: 2005-11-11 09:22:49
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Kira wrote:

    > Re to: mariposa doux [Fri, 11 Nov 2005 01:09:19 +0100]:

    > No może.

    Dlaczego nie moze otworzyc dzialalnosci? W koncu kazdy moze. Czy ma
    etat, czy nie, czy jest obcokrajowcem czy nie - moze. Sklada papir i
    moze. No chyba ze ma sadowy zakaz prowadzenia dzialalnosci. Ale nie
    wyglada, bo si enie chwali.

    > A skąd wiesz? Nie napisał przecież ile zarabia.

    A skoro nie napisal, to stosujemy defaultowe ustawienia. Czyli pelne.
    Pelne w wysokosci 750 lub 250 pln.

    Pozdr

  • 5. Data: 2005-11-11 09:37:36
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: mariposa doux [Fri, 11 Nov 2005 10:22:49 +0100]:

    > Dlaczego nie moze otworzyc dzialalnosci?

    A nie mam pojęcia, ja się w końcu tylko zgodziłam że może...

    > A skoro nie napisal, to stosujemy defaultowe ustawienia.

    W zasadzie, to skoro nie napisał to nie mamy bladego
    pojęcia jakie ustawienia zastosować... ;)

    Kira

  • 6. Data: 2005-11-11 10:02:20
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Kira wrote:

    > Re to: mariposa doux [Fri, 11 Nov 2005 10:22:49 +0100]:

    > A nie mam pojęcia, ja się w końcu tylko zgodziłam że może...

    A przewidzialo mi sie, sorka wielka :)

    > W zasadzie, to skoro nie napisał to nie mamy bladego
    > pojęcia jakie ustawienia zastosować... ;)

    Defaultowe. To tak jak ze zwolnieneim z VAT. VAT placi kazdy. Zwolniony
    moze byc jesli mozna wskazac jakis paragraf, zapis, upowazniajacy do
    zwolnienia. Tak w tym przypadku - podstawowa skladka na ZUS przy
    prowadzeniu DG jest skladka pelna. Na kazda ulge nalezy nalezy podac cos
    dodatkow. Bo nawet mozna placic ZUS pelny majac etat na 7000 pln. Nikt
    ci nie zabroni nie skorzystac z ulgi :)

  • 7. Data: 2005-11-11 16:00:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    mariposa doux <m...@g...pl> napisał:

    > sorka wielka :) Defaultowe.
    - Kto ty jesteś ?
    - Polak mały.
    - Jaki znak twój ?
    - ......

    >mariposa: "sorka, mybe defaultowy" ?

    Pozdrowienia z okazji rocznicy odzyskania niepodległości,
    mojej ojczyzny, Polski.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-11-11 18:56:33
    Od: "sir Melchior" <s...@g...pl>

    Dziekuje za odpowiedzi. A uscislajac: 1/4 etatu, wynagrodzenie brutto 250 zl.

  • 9. Data: 2005-11-11 19:19:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "sir Melchior" <s...@g...pl> napisał:

    > 1/4 etatu, wynagrodzenie brutto 250 zl.
    Wartość etatu jest tu nieważna. Jeśli otrzymujesz wynagrodzenie w
    minimalnej obowiązującej kwocie (od 1.01.2006 r. - 899,10 zł), to jako
    przedsiębiorca masz obowiązek płacić tylko ubezpieczenie zdrowotne.

    Artur Golański