    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS
    Date: Fri, 14 Sep 2018 09:56:01 +0200
    <5b98d896$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
    <u...@4...com>
    <pnd59s$2j6$1@node2.news.atman.pl> <pnd64j$e1p$1@node1.news.atman.pl>
    <pnfp1c$as$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2018-09-14 o 09:46, Danusia pisze:

    > Mundurowi nigdy nie byłi w systemie (z wyjątkiem nieudanej próby dla
    > nowych mundurowych na początku lat 2000). Nigdy tzn ani w 2RP , ani w
    > czasie 2 wojny światowej, ani w czasach PRL, ani w czasach 3RP.
    > Zwracałam już na to uwagę, że sprawy mundurówki nigdy nie można łączyć z
    > ZUS.

    No i? To, że wcześniej nie było systemu emerytur gdzieś, to też nie
    należy go wprowadzać?

    > O górnikach też już dyskutowaliśmy dogłębnie na tej grupie z końcowym
    > wnioskiem, że problemem są osoby które nigdy pod ziemią nie pracowały a
    > podłączyły się pod górników.

    Nie, problemem sa wszyscy mający przywileje. Nie tylko osoby pracujące
    pod ziemią. Jeśli wg kogoś jest to trudna praca i wymaga dodatkowego
    ubezpieczenia, winno ono byc dodatkowe i za pieniądze górników/kopalń, a
    nie na koszt wszystkich nas (przykład jak związki piłkarskie w
    Niemczech, czy Holandii potrącają od piłkarzy grających w tamtych
    klubach odpowiednie kwoty na to by mieli kasę, gdy zakończą karierę, a
    przecież nie będą jeszcze emerytami, tak aby mogli się przekwalifikować
    itp).

    > Czytałam nie raz i zabierałam głos w tej sprawie na różnych
    > konferencjach, forach i tv.
    > Pomysł przejścia do systemu indywidualnych kont był i jest dobry, ale
    > pod warunkiem wprowadzenia tej zmiany stopniowo przez ZUS wewnątrz ZUS,
    > a nie przez dodatkowe OFE kradnące składki ZUSowi.
    > Te OFE miały uruchomić olbrzymie inwestycje, zapewnić Polsce dużo
    > szybszy rozwój niż zachód. A co się stało?

    ale przecież tak było, zobacz co się stało jak zabrano pieniądze OFE,
    giełda do tej pory przędzie dużo słabiej. Gdyby Państwo pożyczało
    pieniądze od OFE na inwestycje a nie na socjalna kiełbasę wyborczą, też
    byłoby inaczej.

    --
    http://kaczus.ppa.pl