    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS
    Date: Thu, 13 Sep 2018 09:57:46 +0200
    <5b98d896$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
    <u...@4...com>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:uuohpddv2donsenr4mmcdr9eer08q9pm8s@4ax.com...
    > w <5b98d896$0$692$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    > Tak samo zadaniem OFE jest wypłacanie emerytur. I to część do wypłaty
    > przekazują oni emerytom (via ZUS).
    > Zapewne z powodu nagłego wzrostu liczby emerytów z powodu obniżenia wieku
    > emerytalnego.
    > Chcesz to licz, ale to drobne przy kwocie całości. Może nakłonisz
    > Danusię, aby zamiast trajkotania w końcu coś policzyła :)

    Nie trzeba nakłaniać wystarczy poczytać roczniki statystyczne i to przede
    wszyskim nie z ostatnich dwóch lat.
    Przez wszystkie lata istnienia OFE suma składek pracowników bilansowała sie
    z wypłatani ZUS, czasem brakowało więcej, czasem mniej, były 2 lata że była
    nadwyżka. Oczywiście pod warunkiem że nie przekazywanoby części składek do
    OFE.
    Ale z momentem powstania OFE i zabierania części składek ZUSowi - bo dla OFE
    nie przewidziano oddzielnych składek płaconych przez ich uczestników, oprócz
    normalnych składek na ZUS, powstały gigantyczne manipulacje kwotami wielu
    mld zł każdego roku.
    Wielu ludzi ukręciło na tym olbrzymie lody.
    I to właśnie ich broni "nie_ma_emaila" z taką intensywnością.
    Gdy odpowiedzialność polityczna niczm topór zawisła nad głowami twórców
    włącznie z Tuskiem, to zlikwidowano część obligacyjną, ale OFE dysponują
    dalej kwotami które budżet państwa (czyli naszymi pieniędzmi) obdarował OFE,
    a za ich pośrednictwem część obywateli (bo nie wszyscy należeli/należą do
    OFE). Czyli część obywateli dostała teoretycznie to na co składali sie
    wszyscy .
    Gdy padła propozycja postawienia za to Buzka pod Trybunał Stanu to co się
    stało?

    Dlatego powtarzam jeszcze raz pokażcie mi choć jeden fundusz emerytalny na
    świecie który funkcjonuje bez realnych składek płaconych przez uczestników.

    Pozdr