    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZE - słup energetyczny, które go nie chce
    Date: Thu, 09 Jun 2005 07:11:45 -0500
    <d86ngo$m1h$1@korweta.task.gda.pl> <d86nuu$t50$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...dom.pl> <d87dtc$lj2$2@inews.gazeta.pl>
    <d87i5b$jar$1@nemesis.news.tpi.pl> <d87jag$jnh$1@inews.gazeta.pl>
    <d87k2g$524$1@nemesis.news.tpi.pl> <d87k4d$o74$1@inews.gazeta.pl>
    <d87ln8$hb2$1@nemesis.news.tpi.pl> <d87nvd$c50$2@inews.gazeta.pl>
    <d87p2s$d0s$1@nemesis.news.tpi.pl> <d87q56$k0k$1@inews.gazeta.pl>
    <d87rnd$r8g$1@nemesis.news.tpi.pl> <d87rm9$qes$1@inews.gazeta.pl>
    <d87s6j$8m$1@nemesis.news.tpi.pl> <d87sem$t2t$1@inews.gazeta.pl>
    <d899aj$g3r$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Kira wrote:

    > To powiedzialabym "nie, nie stawiamy" i koniec.

    Ale tu właśnie zaczynają się negocjacje. Za ile zgodzisz się zmienić zdanie.

    > Zaproponowalabym ze moga kupic ode mnie ta dzialke w calosci
    > razem z zabudowaniami, za cene ktora pozwoli mi kupic inna
    > dzialke w podobnie dobrej lokalizacji i wybudowac na niej dom.
    > W takim ukladzie nie widze problemu, moga sobie stawiac co
    > tam im sie uwidzi.

    Ale właśnie tak się robi.
    Może w przypadku słupa elektrycznego nikt całej działki od ciebie
    kupował nie będzie, co najwyżej dostaniesz propozycję dzierżawy.
    Ale w przypadku drugi już tak.
    No i z tym, że domu za ciebie nikt budował nie będzie, co najwyżej
    dostaniesz pieniądze na jego wybudowanie.

    > A nie no, sa takie cele. Ale ja akurat zyskow ZE nie zaliczam
    > do zadnych celow nadrzednych. To ichne cele i niech oni sobie
    > kombinuja jak zarobic.

    Zyski ZE nie są celem nadrzędnym
    Ale doprowadzenie prądu do wszystkich domów niezależnie gdzie stoją już
    raczej tak.
    Oczywiście, za odpowiednim wynagrodzeniem właścicieli terenów przez
    które biegnie kabel.

    > Alez kociaczku, nawet sobie nie wyobrazasz do czego jest
    > zdolna taka cholera jak ja, jak probuje sie ja zmusic do
    > czegos, co jest dla niej niekorzystne :))) Zapewniam Cie,
    > ze nawet jesli proceduralnie mi tego slupa postawia, to ZE
    > nie bedzie miala z niego najmniejszego pozytku :)

    Niekt nie zaczyna od zmuszania. To jest procedura na samym końcu, jak
    już bez zmuszania też się nie zgadzasz.

    > Nie. To jest moja dzialka i jest to kwestia MOJEGO przyzwolenia
    > na to. Albo jego braku. Nie ma problemu, jesli ZE postawi tam
    > ten slup zeby ZA DARMO dostarczac energie potrzebujacym jej
    > ludziom -- niech stawia. Ale jezeli zamierza na tym zarabiac
    > moim kosztem, to ja tez zamierzam na tym zarobic. Proste.

    A czy ja powiedziałem, że nie.
    Ale jeżeli powiesz, że chcesz za to 1 mln zł, to raczej go nie dostaniesz.
    O ile słup można przestawić na działkę sąsiada i ty wtedy będziesz miała
    zero, a sąsiad coś więcej, o tyle np drogi na działkę sąsiada przestawić
    się nie da.
    I po to są procedury wywłaszczające, ale stosuje się je na końcu, a nie
    na początku i to też nie we wszystkich przypadkach. Mam wrażenie, że
    część osób tego nie rozumie.