  • 1. Data: 2004-06-29 13:51:33
    Temat: ZASILEK POGRZEBOWY
    Od: "Andrzej Pimpek" <p...@p...onet.pl>

    Staram sie w ZUSie o zasiłek pogrzebowy , lecz powiedziano mi , że
    otrzymanie jego jest małoprawdopodobne.

    Ojciec mój obywatel polski , był na emeryturze, mieszkał w Polsce i w 1990
    przeniosł sie do Niemiec
    Od tego roku zostala zawieszona emerytura w Polsce, gdyż rozpoczął
    pobieranie jej w Niemczech.
    Zostal pochowany w Polsce na moj koszt .

    Chaciałbym otzrymac od ZUS -u zwrot kosztów pogrzebu ( zasilek pogrzebowy ).
    Czy prawnie mi on się należy ( jestem ubezpieczony, prowadzę działalność
    gosp.) i jakie są ku temu podstawy.
    W jaki sposób ew. dochodzić wypłacenia tego zasiłku.
    Dzięki za ewe. pomoc

  • 2. Data: 2004-06-29 14:15:53
    Temat: Re: ZASILEK POGRZEBOWY
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Andrzej Pimpek" p...@p...onet.pl napisał(a)
    w news'ie: news:cbrs5o$lch$1@atlantis.news.tpi.pl

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer004.htm

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) przy nietrzeźwej znaleziono trzeźwe niemowle.

  • 3. Data: 2004-06-30 11:44:48
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Pimpek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gosp.) i jakie są ku temu podstawy.
    > W jaki sposób ew. dochodzić wypłacenia tego zasiłku.

    ok, z tym że zasiłek pogrzebowy przysługuję po zmarłym z tytułu JEGO
    ubezpieczenia, a nie osoby pokrywającej koszty pogrzebu....... więc jak nie
    był ubezpieczony w Polsce- nie ma zasiłku.