eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZ jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu? › Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
  • Data: 2017-05-27 05:58:36
    Temat: Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Wiesz, czemu w wojskach radiotechnicznych żołnierze zawodowi starali się
    > szybko mieć dzieci?

    > Założeniem użycia taserów jest to, by nie było zgonów.

    *Ryzyko* zgonu jest dość małe ale jest. Jest na tyle duże że przy dużej
    liczbie "użyć" nawet zgodnie z zaleceniami MUSI się skumulować z
    możliwości w (sporadyczne) zgony. Argument że alternatywy byłyby raczej+
    bardziej "statystycznie zabójcze" wygląda całkiem przekonująco na
    pierwszy a nawet drugi rzut oka.

    > Każdy zgon w tym wypadku jest porażką. W omawianym przez nas przypadku
    > najprawdopodobniej to nie taser przyczynił się do zgonu.

    W omawianym przez nas przypadku taser użyty raz przy zatrzymaniu i a
    potem wielokrotnie przy torturach/"torturach" w ciemnej toalecie
    komisariatu prawie na pewno co najmniej przyczynił się do zgonu.
    Dla mnie kwestią otwartą *procesowo* jest wyłącznie *jak bardzo* się
    przyczynił. Jak mi ktoś wciska że nie przyczynił się zupełnie wcale
    zamiast i tak "bardzo śmiałego" że przyczynił się tylko trochę to w
    moich oczach przegina pałę aż poza utratę swojej wiarygodności.

    Opinia biegłych z którą wyskoczył Ziobro że użycie tasera nie
    przyczyniło się do zgonu powstała przy założeniu że taser został użyty
    tylko raz przy samym zatrzymaniu? Bo inaczej dla mnie wygląda
    "podejrzanie".

    > Tam mamy dwa niezależne poniekąd od siebie zdarzenia. Bezprawne użycie
    > tasera stanowiące naruszenie prawa bez względu na to, czy zatrzymany
    > by przeżył, czy zmarł, oraz ewentualne spowodowanie śmierci.

    Ja bym to ujął słabiej ale zasadniczo się zgadzam IMHO.
    Poza tym takie użycie tasera wygląda na podpadające po KK246
    [przemoc funkcjonariusza publicznego w celu wymuszenia informacji].

    --
    A. Filip