  • Data: 2020-09-11 18:35:34
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:e8e6H.427993$v...@f...ams1...
    On 2020-09-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dla poniższego "p.s".
    >https://media.daimler.com/marsMediaSite/scr/cache/6
    684937v1tv3/D98493.jpg

    >Chcesz powiedziec, że zapindalali tak aby obroty były zawsze ca 3k7
    >rpm?
    >Zobacz jaka to stroma charakterystyka, trochę wolniej i zamiast 15H
    >masz już 13A, nic się nie grzeje, nic nie dymi :)

    Jak chcesz jechac najszybciej, to potrzebujesz duzej mocy, i rolą
    konstruktora jest tak dobrac przelozenia, zeby ta maksymalna moc
    silnika trafiala w najwieksza predkosc na drodze.
    Nie zawsze to musi byc najwyzszy bieg - kiedys bylo dosc czeste, ze
    maksymalna predkosc osiagalo sie na 4 biegu, a skrzynia miala 5.

    W takim wyscigu tez nie zawsze chodzi maksymalna predkosc - trzeba
    jechac mozliwie ze stala predkoscią, aby silnik i samochod to przezyl.
    Przed laty tak bil rekord Polski Fiat 125p.
    Byc moze trzeba tez optymalizowac spalanie i straty na tankowanie.

    Ale w tym przypadku ... srednia 225km/h, ale przeciez byly przerwy.
    Wiec jechali ok 250. Taka predkosc wymaga rzedu 150kW, ten silnik
    akurat tyle ma, ale przy tych 3700 rpm.
    Wiec moze nie jechali na maksa, ale musial sie krecic dosc szybko.

    /233

    >Musiało to być strasznie nudne na zamkniętym torze,

    Moze sie zle zrozumielismy - klient nie placi za ogladanie wyscigu na
    torze, tylko placi za mercedesa, ktory mu sie nie rozpada po
    przejechaniu kawalka 250km/h, ani nawet po tysiacach km szybkiej
    jazdy. I nie przegrzewa, i nie slyszy od serwisu "bo diesel to nie
    lubi duzych obrotow".
    Jak widac lubi.

    A sam rekord ... z jednej strony nudny, bo to jednak miesiac jezdzenia
    w kolko, ale tez pewnie mieli co robic - tankowanie, kontrola opon,
    oleju, wymiana oleju, wymiana opon, posilki dla kierowcow.

    >No dobrze, z tym nie mogę się nie zgodzić, ale rzecz MZ wcale nie
    >jest
    >taka oczywista. Nieco bardziej oczywiste byłoby: czas ładowania
    >akumulatora XYZAh, w temp. AB deg C, < 20h.

    A tu akurat kupujesz "zwykly prostownik", ktory nie stabilizuje pradu,
    wiec duzo zalezy od akumulatora.
    Ile sobie wezmie, tyle poplynie.
    Wiadomo tez, ze na poczatku poplynie wiecej, a pod koniec mniej.

    Albo takie cos
    https://www.youtube.com/watch?v=ug-T-2Oh8ZA

    Mozna przewinac do 4:20 - rzeczywisty prad ladowania 3A.

    To juz nie jest "zwykly postownik", wiec moze byc roznie,
    ale, q*, kupilem prostownik 5A.
    Jakbym chcial prostownik 3A, to bym poszedl do Biedronki po 3.8A.
    Lidl tez mial takie, ale 3.8A wydaje mi sie troche za malo jak moje
    potrzeby ... wiec chce wiecej, a nie mniej.

    J.