eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWznowienie postępowania administracyjnego wg starej czy nowej ustawy? › Re: Wznowienie postępowania administracyjnego wg starej czy nowej ustawy?
    From: Michał Wilk <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wznowienie postępowania administracyjnego wg starej czy nowej ustawy?
    Date: Mon, 13 Feb 2006 01:05:15 +0100

    > Tego nie neguję, ale ja nie piszę o rozpatrywaniu sprawy, tylko o
    > tym, co się będzie działo ewentualnie już po rozpatrzeniu sprawy,
    > i gdy postępowanie trzeba będzie wznowić.

    Napisze jeszcze raz - WSA nie ma kompetencji do wznowienia postepowania!
    Wznowienie postepowania to instytucja postepowania administracyjnego, a nie
    sadowoadministracyjnego. WSA moze decyzje uchylic, a organ ktory ja wydal
    bedzie musial sprawe ponownie rozpatrzyc. W Twoim przypadku, skoro CK nadal
    ma uprawnienia do zatwierdzania uchwaly o nadaniu tytulu, wiec i ona powinna
    jeszcze raz sprawe rozpatrzec - ale co wazne - jest zwiazana orzeczeniem WSA

    > Czy powinno się to nowe postępowanie odbyć wg przepisów
    > obowiązujących poprzednio, czy też wg obecnie obowiązującego
    > prawa?
    > O tym musi zadecydować sąd, jako że musi komuś oddać dokumenty do
    > rozpatrzenia ponownego sprawy.
    > Które prawo jest dla sądu w tej sytuacji obowiązujące -
    > poprzednie, czy aktualne?

    Ale akurat zmiana art. 19 nie ma IMHO znaczenia w tym przypadku - jako ze
    organ taki jak CK nadal istnieje - do akta zostana przeslane wlasnie tam.

    > Gdybyś miał jakieś dokładniejsze namiary na te roztrzygnięcia,
    > byłbym Ci wdzięczny.

    Wyrok NSA z 17.11.1982 (SA/Kr 664/82) i wyrok NSA z 28 maja 1982 (SA/Wr
    129/82)

    > A jak się to ma do obowiązującego obecnie prawa, wg którego
    > uchwała o nadaniu stopnia staje się prawomocna z chwilą jej
    > wydania?

    Uchwala staje sie prawomocna - ale wymaga zatwierdzenia - moim zdaniem wiec
    wywiera skutki prawne pod warunkiem rozwiazujacym, ze CK nie zatwierdzi
    uchwaly

    > W tym wypadku ten organ nie ma żadnego nadzoru (chyba żeby za
    > taki uznać sąd administracyjny),

    Prezes Rady Ministrów

    >dlatego już złamał raz prawo,
    > ponieważ decyzję wydaje prezydium CK, a wydając ją w stałym
    > składzie, dwa razy podpisywały ją dokładnie te same osoby.

    Czyli naruszenie przepisow o wylaczeniu pracownika - podstawa do wznowienia
    postepowania administracyjnego, a jednoczesnie do uchylenia decyzji przez
    WSA - masz to jak w banku

    > Oddanie sprawy do ponownego rozpatrzenia spowodowałoby, że te
    > same osoby musiałyby podejmować decyzję po raz trzeci, bo tego
    > wymaga regulamin CK, a zgodnie z prawem osoby te winny być
    > wyłączone ze sprawy.

    Caly sklad kolegium musi orzekac? Nie chce mi sie wierzyc, przeciez tam sa
    rozne sekcje

    > W tym wypadku rozpoznać sprawy merytorycznie raczej nie może, bo
    > jeden wyrok NSA już to stwierdził.

    Byl juz wyrok w tej sprawie? Ale rzeczywiscie masz racje - w tym wypadku nie
    moze rozpoznac (bo zakladam, ze organ przeslal akta do SA w terminie?)

    > Zarzut dotyczy, o ile dobrze pamiętam aż 36 punktów,
    > w których rażąco naruszyła prawo. Niektóre są bardzo mocne, np.
    > brak udziału strony w postępowaniu, co np. w kontekście wyroku
    > NSA skutkuje uchyleniem decyzji:

    Zgadza sie

    > W tej sytuacji czy nie mam podstaw do twierdzeń, że ten organ nie
    > powinien ponownie przeprowadzać postępowania w sprawie, w której
    > się okazał tak tendencyjny?

    Bedzie zwiazany wyrokiem WSA - nie masz sie co obawiac, jesli znow zajda
    nieprawidlowosci - masz podstawe do skargi na niewykonanie wyroku, co laczy
    sie z grzywna (do 10x przecietnego wynagrodzenia) dla organu, z rozpoznaniem
    sprawy merytorycznie przez WSA oraz z przyznanie prawa do odszkodowania

    > I jak to właściwie jest z interpretacją tego, czy rzeczona
    > uchwała o nadaniu stopnia naukowego po 1 września 2005 winna być
    > uznana za prawomocną zgodnie z nowym prawem?
    > Jeżeli nie jest władny tego ustalić sąd administracyjny, to kto
    > jest władny to stwierdzić?
    > Ja uważam, że z 1 września 2005 uchwała o nadaniu stopnia stała
    > się prawomocna na mocy nowej ustawy.

    Na pewno nie z mocy ustawy. Decyzja ostateczna jest skuteczna do momentu jej
    wzruszenia (albo stwierdzenia niewaznosci). Nie ma czegos takiego, jak
    wzruszenie z mocy prawa

    Pozdrawiam,
    Michal