eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWznowienie postępowania administracyjnego wg starej czy nowej ustawy? › Re: Wznowienie postępowania administracyjnego wg starej czy nowej ustawy?
  • Data: 2006-02-13 22:50:24
    Temat: Re: Wznowienie postępowania administracyjnego wg starej czy nowej ustawy?
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie problem w tym, że zgodnie z ustawą o szkolnictwie
    > wyższym, CK ma uprawnienia do kończenia postępowań
    > niezakończonych przed 1 września 2005. W stosunku do postępowań
    > zakończonych, takiego prawa nie ma.
    > Postępowanie o którym mowa zostało zakończone przed 1 września
    > 2005. Nowe prawo nie daje więc Centralnej Komisji uprawnień do
    > przeprowadzenia nowego postępowania.

    Ale jednak w okreslonych sytuacjach nadal prowadzi takie postepowania (jesli
    ograniczy kompetencje Rady), wiec nie mozna powiedziec, ze tego typu sprawy
    przestaly lezec w gestii CK. Jednak mozna przyjac i inne stanowisko - ze
    skoro nie jest wladna rozstrzygac w postepowaniach o zatwierdzenie uchwaly
    Rady jednostki, to takie postepowanie - jako bezprzedmiotowe - po uchyleniu
    przez Sad, powinno zostac umorzone. A Ty powinienes postarac sie jeszcze raz
    o nadanie tytulu, oczywiscie juz bez udzialu CK

    > Chciałbym wiedzieć dlaczego organ, który zawinił ma być
    > traktowany lepiej niż pokrzywdzona strona.

    Dlaczego ma byc lepiej traktowany?

    > Nie dość, że będzie wydawał po raz kolejny decyzję we własnej
    > możnaby rzec sprawie - nie może się przyznać, że popełnił błąd,

    Alez musi! Inaczej skarga na niewykonanie wyroku. Gdzie to gorsze
    traktowanie skarzacego?

    > Gdyby habilitant chciał, to by zrobił nową habilitację wg nowego
    > prawa w ciągu najbliższych trzech miesięcy, a nie może, bo stara
    > sprawa w toku.

    Dlatego calkiem zasadne wydaje mi sie umorzenie postepowania po uchyleniu
    decyzji

    > A istnieje coś takiego jak rozwiązanie uchwały?
    > Uchwała to uchwała. Może być nieprawomocna, lecz nowa ustawa
    > mówi: "uchwała o nadaniu stopnia staje się prawomocna ....", przy
    > czym nie ma tu mowy, że nie dotyczy to nieprawomocnych uchwał
    > podjętych wcześniej. Uchwała nieprawomocna to też uchwała,
    > dlatego może stać się prawomocna, a nowa ustawa mówi, że się
    > staje.

    No wlasnie nie jestem przekonany czy tak jest. Ustawa mowi, ze postepowania
    niezakonczone, rozstrzygane sa na podstawie znowelizowanych przepisow -
    mozna by to zinterpretowac, ze WSA uchylajac decyzje, zobowiaze organ do
    umorzenia postepowania, jednoczesnie nadajac walor prawomocnosci uchwale
    Rady. A mozna i tak, ze postepowanie bedzie dalej prowadzil organ, a WSA po
    uchyleniu decyzji "da mu szanse" naprawienia razacego naruszenia prawa,
    ktorego dopuscil sie przy orzekaniu.

    Nic wiecej nie moge powiedziec, czekaj na wynik postepowania, przy okazji
    moze sprobuj skargi do NSA na przewleklosc. Jesli nienadanie Ci tytulu
    spowodowalo szkode majatkowa (a podejrzewam ze wiaze sie to z utraconymi
    zarobkami) moze wywalczysz odszkodowanie przy okazji?

    > W sekcjach jeszcze tam jakoś mogą się podzielić (kto to sprawdzi,
    > skoro to utajniają?), ale decyzję końcową podejmuje Prezydium i
    > musi to podjąć -zgodnie z regulaminem CK - w stałym składzie, w
    > każdej z instancji, tym samym.

    To ten regulamin chyba kwalifikuje sie do uchylenia, skoro jest niezgodny z
    kpa

    Pozdrawiam,
    Michal