    From: "Filip" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyzwiska
    Date: Tue, 18 Nov 2003 11:37:57 +0100

    > Zadać sobie pytanie:
    > 1.dlaczego ktoś mnie wyzywa, bez powodu?
    >
    > Jeśli bez powodu to olać w myśl zasady "głos chama do dochodzi uszu pana".
    > Nie odpowiadać w myśl zasady że "nie warto rzucać perły przed świnie" ;)))
    > Jeśli był powód-wyeliminować.
    > Tym bardziej że sprawiedliwości w sądzie nie znajdziesz.Zadowolą Cię
    > przeprosiny gamonia?

    Rowniez wielkie dzieki. Musze to przemyslec. Narazie wydaje mi sie ze kara
    jest zbyt blacha, powinna byc grzywna. Zaproponowana przez Ciebie postawa
    jest mi zdecydowanie blizsza bo jestem spokojnym czlowiekiem i nie lubie
    przemocy. Z drugiej jednak strony wydaje mi sie ze czlowiek ktory reaguje na
    to tak jak zaproponowal Arek budzi wiekszy respekt (jesli wygrywa walke),
    zyskuje wieksza pewnosc siebie i doświadczenie, ktore pozwala mu lepiej sie
    bronic w razie ataku (jakos nie chce mi sie wierzyc w skutecznosc treningow
    samoobrony nie popartych doswadczeniem wyniesionym z prawdziwych sytuacji).
    Jezeli ktos napadnie takiego Arka to napewno skuteczniej poradzi sobie z
    napastnikiem niz osoba ktora nigdy nie obila nikomu geby. Czy tego chcemy
    czy nie przemocy wokol coraz wiecej i takie umiejetnosci moga pomoc
    czlowiekowi wyjsc z opresji. Prawo nikomu zycia ani zdrowia po fakcie nie
    zwroci.