    From: "Gynosaurus" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrzucony ze spółki cywilnej !?
    Date: Tue, 3 Oct 2006 18:08:54 +0200

    Oj, to ja jeszcze raz napiszę, bo czytając Wasze posty widzę wielkie
    zarzewie nadziei, ale i też ... wątpliwości:
    1. WSPÓLNIE uznaliśmy, że trzeba kupić do dalszej działalności spółki
    urządzenie medyczne.
    2. Jeden ze wspólników pod moją nieobecność załatwił leasingodawcę i
    przygotował dokumenty do zawarcia umowy. Nadal wsystko gra.
    3. Czytając wniosek (oryginalny, firmowy blankiet leasingodawcy) zauważyłem,
    że mój podpis (i każdego ze wspólników) ma
    być złożony nie tylko pod wnioskiem, ale tez jest JEDNOCZESNIE zgodą na
    przetwarzanie danych osobowych i JEDNOCZEŚNIE zgodą na swobodny obrót tymi
    danymi. Ponieważ znana jest mi opinia Głownego Inspektora Danych Osobowych
    uznająca takie praktyki za nieprawne (zgoda na udostępnienie danych
    osobowych i ich obrót nie może być "wpleciona"w treści umów)
    4. Wysyłam maila do lesingodawcy z prośbą o wyjaśnienie mi tej sytuacji. Nie
    mam ochoty - jak moja Mama - codziennie wywalać do kubła circa 1 kg listów
    od jasnowidzów, cudotwórców, producentów "przedmiotów zdrowotnych" (kocyków
    i poduś), "życiodajnej siły królewskiego aloesu" (dla zainteresowanych:
    jedyne udowodnione działanie aloesu, to sraczka) i tym podobne
    5. Po kilku dniach dzwoni panienka z firmy leasingowej i "odpowiadając na
    maila" uspokaja mnie, że mogę dołączyć oświadczenie, iż nie zgadzam się na
    udostępnienie danych osobowych, bo "rzeczywiście coś jest nie tak".
    Oczywiście jest to klasyczny "telefon panienki", a nie odpowiedź na moje
    wątpliwości. Trochę się dziwię, bo najpierw mam podpisać wniosek będący
    jednocześnie zgodą, a potem mam to zanegować odrębnym oświadczeniem, ale -
    niech tam.
    6. Gotów do sfinalizowania sprawy (czyli do podpisania wraz z tą mojego
    autorstwa "klauzulą niezgody") radośnie pomykam do firmy.
    7. Czytam uchwałę o wykluczeniu mnie ze spółki
    7a. Mowę mi odejmuje, jak Panu Bogu na pyskówkę jednego z archaniołów.
    8. "Kurwa, ja pierdolę, kurwa" ("Dzień świra")
    9. "Chujnia" ("Wszyscy jesteśmy Chrystusami")
    10. "(***) " (to już ja osobiście)

    Oczywiście wspólnicy porozumiewają się ze mną SMS-ami omijając szerokim
    łukiem (to już podpada pod Monty Pythona)

    Bez żartów: uważam, że skoro w spółce cywilnej odpowiadam za zobowiązania
    solidarnie, w tym moim osobistym majątkiem, wszelkie umowy związane z
    powstaniem wierzytelnoci muszę czytać bardzo dokładnie co do kropki i
    wszelkie wątpliwości muszę mieć wyjaśnione łopatologicznie i klarownie. Tego
    też oczekiwałem i z tego prawa - prawa do wątpliwości - nie zamierzam
    zrezygnować. Wspólnik mógł pokazać papierzyska i zapytać, co my na to, a on
    się już do czegoś zobowiązał - tak myślę. I jak tu bjez wodki rozbirat'?

    A już tak w 300% poważnie - BARDZO WAM DZIEKUJĘ ZA ZAINTERESOWNIE dla
    maluczkiego, plugawego, niegodnego sługi Waszego, podnóżka