    From: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok prawomocny - jak wznowić postępowanie
    Date: Sat, 6 Nov 2004 02:40:36 +0100
    Sender: r...@a...pl@host-62-141-238-89.gorzow.mm.pl

    Użytkownik "KPG" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cmh6hl$jt7$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam grupowiczów i bardzo prosze o pomoc.

    > Po drugie nie zachowałem terminów na wniesienie sprzeciwu po otrzymaniu
    > wyroku - było to troszkę spowodowane moją nieznajomoscią prawa a także
    > innymi okolicznościami w moim zyciu pryuwatnym

    Płakać się chce, jak słyszę, że taka osoba prowadzi/ła działalność
    gospodarczą. Ja rozumiem, że prawa można nie znać, bo kto by był w stanie
    się przez wszystkie akty prawne przekopać. Ale w końcu otrzymując wyrok
    nakazowy, otrzymałeś też pouczenie jak i w jakim terminie się od tego wyroku
    odwołać.... więc do [cenzura], dlaczego tego nie zrobiłeś?
    Liczyłeś, że jak ktoś Cię podał do sądu, poniósł koszty i otrzymał
    korzystny wyrok, to nie będzie mu się chciało dochodzić należności? Wg mnie
    jeśli dostałeś pouczenie nt. procedury odwołania, a dostałeś, bo jest ona na
    drukach wyroków nakazowych, to od prawomocnego wyroku się nie wymigasz.
    Można pisać wniosek do sądu o przywrócenie terminu, ale wg mnie w tym
    przypadku, nie ma co do tego żadnych podstaw. Taką podstawą mogło by być,
    gdyby np. ktoś odebrał za Ciebie pismo i Ci go w terminie nie przekazał.
    Gdybyś wskutek wypadku znalazł się w szpitalu i z tego powodu nie mógł
    złożyć odwołania. Ale jeśli jest na pokwitowaniu Twój podpis, to robi się z
    tego po prostu dramat.
    Płacić 2000 zł. za frajerstwo, to musi bardzo przykre być. :( Wyrazy
    współczucia.