    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie zmieniające
    Date: Wed, 20 Aug 2008 00:10:16 +0200

    W wiadomości news:0384.000005af.48ab40b2@newsgate.onet.pl e-droch
    <m...@o...eu> pisze:

    > No niby tak, ale z drugiej strony nie dostałem pisma do ręki bo gdy go
    > nie podpisałem, pracodawca je zatrzymał, tak po prostu. Taki mam
    > zwyczaj, żeby nic nie podpisywać, gdy nie wiem, jakie to przyniesie
    > skutki prawne - teraz już wiem, że nic by się od razu nie stało.
    > Chętnie bym wziął te pismo, poczytał w domu, skonsultował z prawnikiem,
    > ale chwilowo nie mam czego... Zapewne pracodawca wyśle mi go na adres
    > zamiekszania, ale co wtedy z 7-dniowym okresem odwołania do Sądu Pracy?
    Nic. Jest zachowany.

    > Liczy się od dnia poinformowaniu o wypowiedzeniu zmieniającym, czy od
    > doręczenia? Sorry, że tyle pytam, ale nie wiem :)
    Wypowiedzenie jest oświadczeniem woli. Jest ważne od dnia, w którym adresat
    mógł się z nim zapoznać (art. 61 §1 KC).
    Realnie, to od momentu w którym pracodawca może udowodnić, że mogłeś się
    zapoznać.

    IMO trochę to może śmierdzi. W razie czego przedstawi świadka (z pewnością
    się znajdzie), że ci przedłożył a ty odmówiłeś odebrania. Co spełnia warunki
    skutecznego oświadczenia zgodnie z KC.
    Inna rzecz, że to już byłaby chamówa na maxa.
    Na przyszłość - można odebrać i pokwitować adnotacją "odebrałem". Jest to
    tylko potwierdzenie odebrania, nie zgody na zapisy dokumentu.

    --
    Jotte