eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypowiedzenie umowy w ORANGE w związku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...? › Re: Wypowiedzenie umowy w ORANGE w związku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
  • Data: 2010-12-03 11:19:51
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy w ORANGE w związku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-03 12:13, Krzysztof pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Trochę dyskusyjne :)
    > Cena - ilość pewnego dobra (najczęściej pieniądza), za przyjęcie której
    > sprzedający jest gotów zrzec się swoich praw do danego dobra, lub też
    > kupujący jest gotów ją kupić, aby do tego dobra nabyć prawa.
    > Teraz wszystko rozbija się o to, czy sprzedający i kupujący są VATowcami
    > czy nie, bo dla każdego z nich cena wg powyższej definicji będzie miała
    > inną wartość.

    Fakt, jeśli chcemy o czymś dyskutować, warto na początek ustalić
    definicje. Zatem:

    cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest
    obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; *w* *cenie*
    *uwzględnia* *się* *podatek* *od* *towarów* *i* *usług* oraz podatek
    akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru
    (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem
    akcyzowym,

    (Ustawa o cenach)

    > Trochę abstrahowałem od tematu i miałem na myśli sytuację, gdy nagle
    > zachciewa mi się rozwiązać umowę (żeby nie było - z jakimś rozsądnym
    > okresem wypowiedzenia) ale nie mogę, bo muszę czekać te 12 czy 24
    > miesiące, żeby nie płacić kary.

    Nie ma w tym nic dziwnego, niektórych umów nie rozwiążesz nawet gdybyś
    chciał zapłacić karę. W końcu chcącemu nie dzieje się krzywda, skoro
    chciał umowę na czas X, to ma.

    --
    Liwiusz