  • 11. Data: 2011-03-27 12:27:41
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy poleconym
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Chodzi o jedną z platform telewizji satelitarnej.
    >
    > Umowy tejże platformy nie można wypowiedzieć w ich punktach sprzedaży.
    > Panienka a moze już pani oznajmiła, że trzeba napisać wypowiedzenie.
    > W wypowiedzeniu należy podać numer karty, adres i i PESEL, a następnie
    > wysłać Pocztą poleconym.
    >
    > Byłoby może to i tylko oznaką braku profesjonalizmu firmy, ale
    > panienka/pani oznajmiła dodatkowo, że okres trzymiesięcznego wypowiedzenia
    > będzie liczony nie od daty nadania listu poleconego, ale od dnia kiedy mój
    > list raczy Firma odebrać(!!!!)

    To nadaj za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i już.

    Piotr

  • 12. Data: 2011-03-28 13:31:33
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 26-03-2011 o 19:16:16 dK <c...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Panienka a moze już pani oznajmiła, że trzeba napisać wypowiedzenie.
    > W wypowiedzeniu należy podać numer karty, adres i i PESEL, a następnie

    Specjalnie nie chcą przyjmować bo tracą premie.
    Niestety nie potrafie w tym momencie znaleść sygnatury wyroku ale było
    orzeczenie NSA stwierdzające iż skoro punkt jest upoważniony do zawierania
    umow to też jest upoważniony do ich rozwiązywania. W innym wypadku była to
    nierównomierność praw i obowiazków abonenta i operatora.
    Nagrać komórką jak się kładzie pismo i wyjść.

    leon

  • 13. Data: 2011-03-28 13:41:07
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    nierównomierność praw i obowiazków abonenta i operatora.
    Nagrać komórką jak się kładzie pismo i wyjść.

    ============

    Poszukam, ale upoważniony nie koniecznie musi oznaczać zobligowany.
    Natomiast platformiarz cyfrowy ma obecnie zagwozdkę, którą "musi
    skonsultować" pewnie z prawnikiem.
    Chodzi o cytowany już art 61 §2, kóry liczy datę wypowiedzenia umowy od
    momentu wysłania maila.
    Zdziwieni jakby pierwszy raz spotkali się z tym, ze jest jakieś prawo, które
    ich do czegoś zobowiazuje?? Zupełnie jak qbanki....
    Czekam na stanowisko tegoż mędrca. :)

    dK

  • 14. Data: 2011-03-29 06:45:02
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zdziwieni jakby pierwszy raz spotkali się z tym, ze jest jakieś prawo,
    > które ich do czegoś zobowiazuje?? Zupełnie jak qbanki....

    Wyslac poleconym priorytetem a potwierdzeniem odbioru - jak juz tak
    koniecznie chca listy dostawac. Dodatkowo wyslac do nich @ takiej samej
    tresci z zapisem ze "original pisma przyjdzie poleconym".
    Tyle.
    A inna sprawa ze skoro punkt sprzedazy moze zawierac umowy z Toba to i
    rozwiazywac tez.

  • 15. Data: 2011-03-29 07:24:01
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-26 19:16, dK pisze:
> [...]
    > wypowiedzenia będzie liczony nie od daty nadania listu poleconego, ale
    > od dnia kiedy mój list raczy Firma odebrać(!!!!)

    przeczytaj odpowiedni fragment kodeksu cywilnego (ten o chwili złożenia
    oświadczenia woli)

  • 16. Data: 2011-03-31 16:16:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Mar 2011, leon wrote:

    > Niestety nie potrafie w tym momencie znaleść sygnatury wyroku ale było
    > orzeczenie NSA stwierdzające iż skoro punkt jest upoważniony do zawierania
    > umow to też jest upoważniony do ich rozwiązywania.

    IMVHO, w odróżnieniu od niektórych kontrowersyjnych zapisów (np. tego
    o niepokrywaniu przez klienta kosztów przesyłki zamówionego towaru
    zwracanego "bo tak") brakuje właśnie takiego, jasnego przepisu
    (a nie dedukowanego przez indukcję wyroku, który i tak ma umiarkowaną
    moc przekonywania z racji nieistnienia precedensów).

    > W innym wypadku była to
    > nierównomierność praw i obowiazków abonenta i operatora.

    A to się zgadza. Ale brakuje "litery".

    pzdr, Gotfryd