  • Data: 2006-04-15 16:57:22
    Temat: Re: Wypowiedzenie przez pracownika umowy o prace
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15 kwi o godzinie 18:50, na pl.soc.prawo, inż. Mamoń napisał(a):

    > Jeśli za soboty i niedziele masz inny dzień pracy wolny to jest dzniem
    > roboczym.

    Proszę zapoznać się z Działem Szóstym KP
    *Może* w tej firmie są "normalne" pięciodniowe tygodnie pracy .... trzeba
    by znać sytuacje w firmie, a tej pytając Ania z Grzegorzem nie opisali.

    > Natomiast przysługujący urlop pracownik powinien wykorzystać - o ile
    > pracodawca się na niego zgodzi.

    Tak:
    Art. 167.1.

    W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest obowiązany wykorzystać
    przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie pracodawca udzieli mu urlopu.
    W takim przypadku wymiar udzielonego urlopu, z wyłączeniem urlopu
    zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego z przepisów art. 155.1

    Ale:
    Art. 171.

    § 1. W przypadku nie wykorzystania przysługującego urlopu w całości lub w
    części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracownikowi
    przysługuje ekwiwalent pieniężny.

    Jeżeli pracodawca chce płacić - nie musi udzielić urlopu w okresie
    wypowiedzenia.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423