  • 1. Data: 2007-02-13 12:57:31
    Temat: Wypowiedzenie - kiedy
    Od: "Stenia" <s...@o...eu>

    Mam dwutygodniowy okres wypowiedzenia umowy o pracę. Kiedy mam złożyć takie
    wypowiedzenie - w dowolny piątek czy muszę np. w ostatni piątek miesiąca (albo
    na 2 tyg przed końcem miesiąca, żeby umowa wygasła z końcem miesiąca)

    Bardzo proszę o pomoc :)

    Dziękuję

    Stenia

  • 2. Data: 2007-02-13 14:34:06
    Temat: Re: Wypowiedzenie - kiedy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2007 13:57:31 +0100, Stenia napisał(a):

> [...]
    > na 2 tyg przed końcem miesiąca, żeby umowa wygasła z końcem miesiąca)

    To jest możliwe tylko wtedy gdy koniec miesiąca jest końcem tygodnia.
    Wypowiedzenie dwutygodniowe kończy się zawsze z końcem tygodnia.

  • 3. Data: 2007-02-13 20:12:33
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    jureq napisał(a):

    > To jest możliwe tylko wtedy gdy koniec miesiąca jest końcem tygodnia.
    > Wypowiedzenie dwutygodniowe kończy się zawsze z końcem tygodnia.

    sobota.

    L.

  • 4. Data: 2007-02-13 21:32:08
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > Musisz sobie znaleźć miesiąc kończący się w sobotę. Najbliższy będzie
    > marzec 2007. Wypowiedzenie musisz więc złożyć najwcześniej 11.03.2007, a
    > najpóźniej 17.03.2007 tylko pamiętaj, że bieg wypowiedzenia rozpoczyna się
    > od momentu, kiedy pracodawca mógł się z nim zapoznać, więc to zależy od
    > sposobu złożenia wypowiedzenia.
    > KP art. 30 §2^1.

    Z tego co napisałeś, wynika, że ktoś, kto ma 2-tyg okres wypowiedzenia może
    się zwolnić tylko w 3 miesiącach w tym roku (dwa razy sobota, raz
    niedziela)... Jesteś pewien, że tak to działa ? I tak samo działa to w
    drugą stronę ? (ja też mam 2 tyg okres wypowiedzenia - czy to oznacza, że
    firma może mnie zwolnić w tym roku tylko w marcu, czerwcu i wrześniu ?) Czy
    to po prostu był sarkazm ? ;)

    pozdr

    Monika

  • 5. Data: 2007-02-13 21:56:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    >czerwcu i wrześniu ?) Czy to po prostu był sarkazm ? ;)

    Mysle, ze to nie byl sarkazm ani orgazm, tylko po prostu wskazowka, co
    trzeba zrobic, by umowa wygasla wraz z koncem miesiaca - tak jak chciala
    autorka watku. Oczywiscie jesli zrezygnuje ona z tego warunku i dopusci, by
    umowa wygasla nie-w-koncu miesiaca, to oczywiscie moze zlozyc wypowiedzenie
    kiedy jej sie zywnie podoba.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-02-13 22:00:54
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    >W wiadomości news:eqtb0g$hkp$1@nemesis.news.tpi.pl Idiom <i...@w...pl>

    > Nie z tego co ja napisałem, tylko z tego co napisała autorka wątku:
    > <cit>
    > żeby umowa wygasła z końcem miesiąca
    > </cit>
    > Ona chce, żeby umowa wygasła z końcem miesiąca, a że okres wypowiedzenia
    > ma 2-tygodniowy, czyli mijający w sobotę, to napisałem jak to zrobić.

    A ja miałam wrażenie, że ona nie pyta co zrobić, żeby wygasła na koniec
    miesiąca tylko czy musi wygasnąć na koniec miesiąca (bo skądinąd pytanie o
    dowolny piątek miesiąca albo o ostatni...)... Ale sądząc po reakcji SDD nie
    tylko Tobie sie tak skojarzyło :)

    pozdr

    Monika

  • 7. Data: 2007-02-15 12:54:51
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    dopusci, by
    > umowa wygasla nie-w-koncu miesiaca, to oczywiscie moze zlozyc

    Dwutygodniowe wypowiedzenie musi kończyć się w sobotę.
    W opisanej sytuacji nie będzie (i oby nie było) _wygaśnięcia_ umowy o
    pracę, tylko rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem.
    Wygaśnięcie umowy o pracę następuje z dniem śmierci pracownika lub
    pracodawcy, również z upływem 3 miesięcy nieobecności pracownika z
    powodu tymczasowego aresztowania (art. 63 i następne Kodeksu pracy).

    Pozdr

    --
    wa