    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypłata wynagrodzenia
    Date: Wed, 21 Jul 2004 12:14:55 +0200

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:cdl18p$285$1@news.onet.pl...

    > Dobra znam :) dokładnie pewien sad rejonowy w którym sprawa karna trwa 3
    lata, a sprawa w
    > sądzie pracy max 4 miesiące - to chyba różnica. Znam inne podobne sądy
    rejonowe. Wiem, również
    > że są sądy w których postępowanie przed sądem pracy trwa też ze dwa lata.
    Ale zasada jest na
    > pewno taka: zaległość w wydziale karnym jest zawsze większa niż w sądzie
    pracy.

    W większości znanych mi przypadków w podobnych sprawach pracodawca regulował
    należności po pierwszym przesłuchaniu czy też rozmowie podczas czynności
    wyjaśniających. Żaden sąd tego szybciej nie zrobi - nie łódź się. Zresztą
    złożenie zawiadomienia nie przeszkadza w niczym pozwowi. Słaby punkt w
    sądzie pracy, to udowodnienie, że to była umowa o pracę, a nie
    cywilno-prawna. Na piśmie nic nie ma. A sąd odeśle do sądu cywilnego, metodą
    spychotechniki uznając się za niewłaściwy.

    Po za tym jestem za tępieniem tego typu zjawisk. Pracowałem kiedyś w
    prywatnych firmach i wiem, że to pospolite. Każdy pracownik leci przy
    jakiejkolwiek kontroli w pręta, bo boi się o pracę. Większość twierdzi, że
    pracują od dziś. Tutaj akurat pracownikowi nie zależy i jest okazja utrzeć
    nosa pracodawcy. Inicjującemu pewnie to da większą szansę na szybkie
    załatwienie sprawy. Ale dla pozostałych pracowników ma kardynalne znaczenie.
    Pracodawca pewnie zostanie ukarany jakąś śmieszną grzywną. Ale będzie już
    karany. Czy sądzisz, że nadal będzie tak zatrudniał ludzi zdając sobie
    sprawę z tego, że teraz już będzie odpowiadał w recydywie?