  • Data: 2002-02-28 10:03:41
    Temat: Re: Wyplata odszkodowania z OC
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Leszek <l...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5krnm$3q9$...@o...icpnet.pl...

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    > napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > 1/2

    od kiedy to osoba "sprawca"
    - wyprzedzanie na podwójnej ciągłej
    - wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    otrzyma odszkodowanie z własnego lub obcego OC

    przecież także kolegium orzekło jednoznacznie sprawcę

    obowiązek zawsze istnieje ale przed przystępowaniem do manewru
    a jako moment podejmowania manewru jest przecież uważane
    - ustawienie się jak najbliżej osi środkowej jezdni
    i odpowiednio wcześniejszy kierunkowskaz

    > Na samym poczatku w kodeksie drogowym jest podana definicja szczegolnej
    > ostroznosci.Chodzi pokrotce o to ze nalezy powstrzymac sie od manewru
    gdyby
    > mogl on spowodowac zagrozenie bezpieczenstwa.A w tym przypadku spowodowal
    > kropka. Jesli ubezpieczalnia uznala wspoludzial(a wynikalo ze tak) po 50%
    > po tyle wyplaca obojgu.
    > Leszek

    według twego toku myślenia to nie masz prawa wsiadać do auta
    bo stwarzasz zagrożenie otwierając drzwi
    zajmujesz tym część pasa jezdni
    Jak wtedy pojedzie twój szwagier to stwierdzi że jesteś winny.

    Dla mnie sprawca jest ewidentny
    Osobiście miałem 25 stycznia podobne ( ? ) zajście
    i bez kolegium , bez wielkich procedur
    auto mam naprawione z OC sprawcy
    Sprawca natomiast dostał natkę pietruszki a nie odszkodowanie.

    --
    Piotr W
    t...@p...onet.pl