  • 11. Data: 2003-10-15 23:37:20
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania przez PZU - pilne
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    Leszek wrote:

    > Twój nie związany z wątkiem post to właśnie trolling w czystej
    > postaci..początkujący trollu:)

    Coz, to ty przyczepiles sie czlowiekowi do podpisu. Ja zwrocilem
    uwage , ze naprawe swiata nalezy zaczynac od siebie tylko zapomnialem
    ze ten zwiazek przyczynowo skutkowy przekracza mozliwosci mozgu trolla
    Leszka

    w zwiazku z czym przepraszam grupe za karmienie trolla Leszka

    /| /| | |
    ||__|| | Please do not |
    / O O\__ feed the Trolls. |
    / \ Thank You. |
    / \ \ |
    / _ \ \---------------------´
    / |\____\ \ ||
    / | | | |\____/ ||
    / \|_|_|/ | _||
    / / \ |____| ||
    / | | | --|
    | | | |____ --|
    * _ | |_|_|_| | \-/
    *-- _--\ _ \ | ||
    / _ \\ | / `´
    * / \_ /- | | |
    * ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

  • 12. Data: 2003-10-16 01:03:55
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <7...@n...onet.pl>, Magdalenkaaa wrote:
> [...]
    > drodze przyczepność żadna, zniosło mnie na prawe pobocze. Tam była piekna
    > dziura i urwało mi zawieszenie. samochód zaczął tańczyć. wylądowałam z pół
    [..]
    > nadaje. Ale: PZU ( po ekspertyzie ich jakiejś wewnętrznej ) UZNALI MNIE ZA
    > WSPOLWINNA WYPADKU. W związku z tym nie wiem, czy nalezy mi się odszkodowanie (
    > rolnik miał OC ) a jeśli tak, to ile, i co z tym robić. Nie czuje się winna,
    > wręcz przeciwnie. Dodam, że mam prawo jazdy 5 lat i do tej pory bezwypadkową
    > jazdę. Ja chcę tylko swoje odszkodowanie....

    No bo MZ to wcale nie jest takie klarowne czy nie jesteś współwinna
    (przynajmniej z twojego opisu), może nie tyle wypadku, co spowodowania
    urwania zawieszenia. Sekwencja zdarzeń z tego co rozumiem była
    następująca:
    1) właściwie zdarzenie, gdzie rolnik zajechał ci drogę, a ty wylądowałaś
    na poboczu (jakby tu powstała szkoda to nie byłoby dyskusji).
    2) próbowałaś włączyć się do ruchu i wtedy nastąpiło uszkodzenie.

    Te zdarzenia są oddzielone od siebie bo chyba nie było to tak że rzuciło
    cie najpierw na pobocze, a potem bez zatrzymania samochodu, odbiło cię,
    "potańczyłaś" nadal po jezdni i wylądowałaś w rowie?

    A jeśli są oddzielone to pojawia się pytanie, czy fakt że wpadłaś
    do rowu wynika z czynników których nie byłaś w stanie uwzględnić a
    będących skutkiem wypadku, czy też zwyczajnie nie zachowałaś ostrożności i
    nie uwzględniłaś zastanych warunków na drodze.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2003-10-16 07:35:00
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "K w I" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Aby dojść prawdy panie...no właśnie.Wstydzisz się podpisać?

    > Policja nie ustala "winnego".Przyjeżdża i karze za wykroczenie. W tym
    > przypadku ukarała rolnika za nieustąpienie pierwszeństwa w trakcie włączania
    > się do ruchu bo było to oczywiste.Na temat nie dostosowania prędkości
    > autorki posta się nie wypowiedzieli.
    >
    > Pozdr
    > Leszek
    >
    > Policja za winnego spowodowania zdażenia uznała rolnika. To nie było w
    terenie zabudowanym. Policjant uznał, że DOSTOSOWAŁAM prędkość do warunków
    panujących na drodze

  • 14. Data: 2003-10-16 07:47:38
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

    > --Chciałabym uściślić: Miałam do wyboru: albo przyrżnąć rolnikowi w bok
    ciągnika, albo uciekać na bok. Więc uciekłam na pobocze. Potem chciałam wrócić
    na drogę, więc odbiłam kierownicą w prawo, jadąć ciągle około 55 km (
    prawdopodobnie mniej, więcej nie jechałam, miałam na pokładzie swoje pół roczne
    dziecko )Ale na tej drodze jechało się jak po szklance - wpadłam w poslizg,
    rzuciło mnie w bok, w dziurę na drodze. Samochód zaczął tańczyć, koła sobie,
    kierownica sobie ( dopiero po oględzinach okazało się, że na dziurze urwało
    zawieszenie ) I wylądowałam w lesie, w rowie. Po prostu do niego spadłam. Wtedy
    już jechałam jeszcze woplniej. Rolnik łaskawie się zatrzymał. I uważał, że
    jechałam 12okm i sama sobie jestem winna. W ogóle chciał zwiać. Zawiadomiłam
    Policję. Fakt, facet początkowo uważał, że jesteśmy winni oboje. Ale po
    obejrzeniu śladów doszedł do wniosku, że to wina rolnika. Uznał, że
    dostosowałam prędkość do warunków panujących na drodze i że to jednak tylko i
    wyłącznie wina tamtego.
    PZU napisało tylko , że po swojej wew, ekspertyzie uznaje nas za współwninnych
    ( są lepsi niż Policja ) i że procent mojej winy to procent, jaki odejmują od
    sumy odszkodowania. Czyli dużo, bo 25 %. Moje AUDI, choć stare, było w dobrym
    stanie, po generalnym remoncie. % lat nie dużo? może, mam 25. Od 5 jerzdzę po
    Warszawie i nigdy nie miałam żadnej stłuczki.

  • 15. Data: 2003-10-16 10:32:11
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    Użytkownik m...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > stanie, po generalnym remoncie. % lat nie dużo? może, mam 25. Od 5 jerzdzę po
    > Warszawie i nigdy nie miałam żadnej stłuczki.

    Pomijajac juz stan faktyczny, ktorego przez internet i tak nie
    sprawdzimy, to przy zalozeniu, ze bylo jak piszesz sprawa wyadje sie
    oczywista:
    - policja nalozyla mandat (uznajac wine rolnika)
    - domniemuje, ze rolnik mandat przyjal (czym uznal swoja wine).

    Przede wszystkim zadaj od PZU uzasadnienia tej magicznej ekspertyzy
    (zaklad ubezpieczen *ma obowiazek* udostepnic wszelkie dokumenty i
    informacje, ktore maja wplyw na ustalenie odpowiedzialnosci i wysokosc
    odszkodowania). Jest to o tyle wazne, ze nie wiedzac co tam wymyslili,
    ciezko walic w ciemno - a noz znalezli cos, z czym sie i tak nie wygra.

    --
    pozdrawiam
    lukasz_p

  • 16. Data: 2003-10-16 15:34:37
    Od: kam <X...@X...plX>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Domniemuję Leszek chciał powiedzieć że policja *ma prawo*
    > *nie karać* winnego, szczególnie jeśli nie ustaliła winy.
    > Po polsku: fakt nieukarania nie oznacza braku winy.
    > Może być ? ;)

    To jak już zgadujemy co miał Leszek na myśli, to moim zdaniem chodziło o
    to, że wina w rozumieniu cywilistycznym i kwestia przyczynienia się do
    powstania szkody, które to może wpływać na wysokość odszkodowania nie
    musi pokrywać się z winą w rozumieniu prawa karnego.

    KG

  • 17. Data: 2003-10-17 07:09:39
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > terenie zabudowanym.

    >Policjant uznał, że DOSTOSOWAŁAM prędkość do warunków
    > panujących na drodze

    W jaki sposób to "uznał" ?PZU uważa że jednak swoja prędkością się
    przyczyniłaś do strat.

    Pozdr
    Leszek

  • 18. Data: 2003-10-17 07:10:06
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Domniemuję Leszek chciał powiedzieć że policja *ma prawo*
    > *nie karać* winnego, szczególnie jeśli nie ustaliła winy.
    > Po polsku: fakt nieukarania nie oznacza braku winy.
    > Może być ? ;)

    Dokładnie tak.

    Pozdr
    Leszek

  • 19. Data: 2003-10-17 08:06:49
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > "potańczyłaś" nadal po jezdni i wylądowałaś w rowie?

    > te zdazenia nie byly odzielone od siebie
    jak wpadlam w poslizg to nawet nie probowalam hamowac. do konca mialam
    nadzieje, ze uda mi sie wyprowadzic samochod z poslizgu.

> [...]
    > nie uwzględniłaś zastanych warunków na drodze.
    >
    > -- policja uznala, ze wpadlam do rowu w konsekwencji poczynan rolnika.
    przeciez to absurdalne zakladac, ze znalazlam sie w rowie z wlasnej glupoty.
    gdyby tak bylo, rolnik bylby niewinny. to za co oberwalby mandat? powiem
    jeszcze raz: w policyjnym protokole, ktory mialam mozliwosc ogladac stalo
    napisane, ze w wyniku wjechania rolnika z podporzadkowanie znalazlam sie w lesie

  • 20. Data: 2003-10-17 08:36:14
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Leszek wrote:

    > W jaki sposób to "uznał" ?PZU uważa że jednak swoja prędkością się
    > przyczyniłaś do strat.

    Wszyscy wiemy, jak działa PZU i inne T.U.
    W moim przypadku PZU uznało, że uszkodzenia błotnika nie mogły
    powstać w trakcie stłuczki w której brałem udział.
    I co miałem robić?
    Za 200 zł. zakładać sprawę w sądzie. Wszystkie moje odwołania odrzucili.

    Po prostu firmy te tak działają. Spuścić klienta na /dev/null

    --
    Pete
    m...@b...com