  • Data: 2014-01-07 18:09:39
    Temat: Re: Wypadki a promile
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Brakuje mi jednak informacji ile promili mają zazwyczaj pijani sprawcy
    > wypadków drogowych?
    > I czy 0.5 promila jest w związku z tym dobrą i jednoznaczną granicą
    > nietrzeźwości, szczególnie gdy sankcje maja być bardzo zaostrzone?

    Z pijanymi jest jak z "nadmierną prędkością". Pijanego, który "rozrabia"
    należy omijać nawet na trzeźwo. Jeśli kierowca potrafi prosto chodzić to
    praktyka pokazuje, że jazda jest bezpieczna, w miarę. Jest wiele innych
    przypadłości groźniejszych, pierwsze to niewyspanie. Tylko około 10 procent
    wypadków jest z użyciem pijanych. Czepianie się rozmawiających przez telefon
    może nawet przyczynić się do wypadku, telefon w każdej chwili można na
    przykład rzucić, a papieros albo butelkę z napojem... Jakby co to abstynent
    jestem.