    From: "Mordzia" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Date: Thu, 2 Dec 2010 10:42:36 +0100

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał

    > Na jakim ty swiecie zyjesz?

    No własnie chyba na porąbanym, niestety.

    > Kar cielesnych stosowac nie wolno,

    Przeciez nie mówię, że należy stosować kary cielesne.
    Napisałem tylko, że kiedyś nie było takich problemów, jakie są teraz.

    > ba! nie wolno na dziecko krzyknac (!).

    A oddychać przy dziecku wolno?
    Może nie przesadzaj.

    > Mozesz podejsc do niego i zwrocic uwage, zeby nie biegal.

    I tak zwracać tę uwagę 100 razy? To wcale się nie dziwię, że to nie odnosi
    żadnego skutku.
    Jeśli dziecko nie czuje nad sobą "bata" w postaci porządnej kary czy
    konsekwencji, to będzie miało w nosie to zwracanie uwagi.

    > Jak biega 20 to sama bys musiala biegac za nimi i lapac za rece. Co do
    > regulaminu - nadal nie wolno biegac i wrzeszczec, ale jak swiat swiatem
    > dzieci i tak to robia. Konsekwencje? i kary? W obecnej szkole praktycznie
    > niemozliwym jest "kiblowanie" w klasach 1-3 nawet jak sie czytac nie
    > potrafi.

    Kiblowanie za bieganie na korytarzu i tak byłoby totalnym nieporozumieniem.
    Ale gdyby wprowadzono innego rodzaju kary czy bardziej dotkliwe dla dziecka
    konsekwencje, to już by się nauczył.

    > Nauczyciel nie ma odpowiednich uprawnien zeby wyciagac konsekwencje i
    > karac - co ma biedny zrobic? Obnizyc ocene z zachowania na ktora i tak
    > uczniowie leja?

    Dlatego cały czas jest o tym mowa - problem rodzi się w samej szkole, w
    samej oświacie, a reperkusje tych nierozwiązanych problemów widać potem w
    takich, jak ta, sytuacjach. Zero odpowiedzialności za dzieci, bo "brak
    możliwości", "bo nie da rady", "bo nie ma uprawnień" i tak w koło Macieju.