eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy? › Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów
    naprawy?
    Date: Tue, 12 Sep 2006 10:19:42 +0200

    Pamela wrote:

    > hmm....no jechałem ciągle pomimo, że widziałem że przedemną stoi
    > ta ciężarówka...miałem jednak jescze do niej spory zapas drogi, w
    > miare gdy się do niej zbliżałem to ona zaczęła wyjeżdżać na
    > główną ulicę, i jak już pisałem wykonała ten manewr na tyle
    > szybko i sprawnie nie że musiałem zwalniać, gdy ona zjechała z
    > mojego toru jazdy (t.j. "oczyściła" mi drogę) to byłem moze 2-3
    > metry od niej, także spokojnie się z nią minąłem (gdy ona była
    > już na ulicy, ja jechałem poboczem)

    Widzisz, i wszystko by było po twojej stronie recht, jakby ciężarówka była
    przezroczysta i byłoby widać że za nią jest pusta droga. Tyle że ciężarówka
    jak z opisu wynika nie była przezroczysta, więc trzeba było się zatrzymać.

    Poza tym, taka wyjeżdżająca ciężarówka też może nagle dać z jakichś powodów
    po hamulcach, i wtedy byś się władowała w ciężarówkę.

    Reasumując, może i w sensie formalnym jest to wina obustronna, ale w sensie
    takim zwykłym zdroworozsądkowym jest to tylko i wyłącznie twoja wina. Bo
    nie miałaś żadnej podstawy żeby oczekiwać że za ciężarówką jest pusta
    droga.

    p. m.