eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy? › Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów
    naprawy?
    Date: Mon, 11 Sep 2006 20:50:50 +0200

    Szerszen napisał(a):
    > Uzytkownik "Pamela" <l...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > news:1157994028.623910.28900@h48g2000cwc.googlegroup
    s.com..

    > zniszczyles cudza wlasnosc??
    > zniszczyles

    Tylko z opisu wynika, ze sprawa nie jest jednoznaczna. Samochod byl
    zaparkowany nieprawidlowo.
    Osoba jadaca rowerem zniszczyla siebie (naprawa trwala 3 dni w szpitalu).
    Na dobra sprawe tez moze wytoczyc wlascicielowi auta sprawe, IMHO na
    jeszcze wyzsza kwote niz przytoczona szyba i dach.

    > to w czym masz problem, powinienes pokryc straty ktore dokonane zostaly z
    > twojej winy, jesli tego nie zrobisz spotkasz sie z wlascicielem w sadzie i
    > pewnie przegrasz

    I na odwrot zapewne tez.

    > na nastpny raz wykupisz sobie oc, koszt niewielki, a spokojnie mozna sie
    > spac polozyc

    To tez racja. IMHO OC dla rowerow poruszajacych sie po drogach
    publicznych tez powinno byc obowiazkowe. Wiem tez ze sa przeszkody
    natury technicznej, jednak cos takiego powinno byc wprowadzone.

    pozdrawiam,
    Przemek O.