    From: "Hubi" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek na torach
    Date: 6 Jan 2004 15:46:49 +0100

    > Jeden z czlonkow mojej rodziny doznal wypadku zostając potrąconym przez
    > ekspres na torach ze skutkiem smiertelnym. Wypadek wydarzyl sie na przejsciu
    > gdzie tory sa zrownane z belkami ustawionymi na tej samej wysokosci. Od
    > strony od ktorej przechodzil nie bylo oznaczenia o zakazie przechodzenia.
    >
    > Czy mozna dochodzic wyplaty odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej PKP???
    >
    > pozdrawiam i licze na pomoc w tej sprawie
    >
    > chiniol

    Dziwne to dla mnie. Moim zdaniem ciężko jest wejść przypadkowo pod pociąg. To
    nie droga, że kierujący ma obowiązek ustąpić pierszeństwa na przejściu dla
    pieszych. Nawet jeśli to było przejście przez tory i było oznaczone przecież na
    pieszym czy kierującym pojazdem ciąży obowiązek sprawdzenia czy nie sunie
    lokomotywa z wagonami, przecież to nie Fiat 126p. A jeśli przejście nie było
    oznaczone to przecież niczego nie zmienia. Dyskutować możnaby było przy
    przechodzeniu przez przejście z popularnym "szlabanem" gdy np. dróżnik nie
    opuściłby zapór czy zawiódł automat. Ale czegos takiego nie wyczytałem. Więc
    należy współczuć wypadku i nierozwagi.