  • Data: 2008-10-12 14:11:54
    Temat: Re: Wypadek - co dalej?
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Udaj się do Swojego Towarzystwa Ubezpieczeniowego albo do Hestii i złóż
    > wniosek o odszkodowanie. Wiele będzie zależało od tego, jak szybko dojdzie
    > do siebie tamten kierowca i jaką linię obrony przyjmie. Jeśli przyzna się
    > do winy i podda dobrowolnie karze, to sprawa powinna się stosunkowo szybko
    > skończyć i dostaniesz odszkodowanie. Jeśli będzie coś kombinował, to może
    > to długo potrwać.

    Drobna uwaga. Zakład ubezpieczeniowy w ciągu 30 dni od zgłoszenia ma
    obowiązek ustalić czy ponosi odpowiedzialność. W ciągu tego czasu albo
    odmawia wypłaty odszkodowania, albo przyznaje odszkodowanie. Co najmniej tak
    zwaną kwotę bezsporną. Nie dajcie się nabierać na tłumaczenia
    ubezpieczycieli, że musi skończyć się postępowanie karne. Jeśli w ciągu 30
    dni ubezpieczyciel nie podejmie żadnej decyzji występujcie o natychmiastową
    wypłatę odszkodowania wraz z należnymi odsetkami ustawowymi. Działa
    skutecznie.

    Nie wiem jak wygląda rzeczywistość, ale z opisu wynika, że kierowca Mondeo
    będzie sprawcą kolizji.W tym wypadku o zdarzeniu należy powiadomić Hestię
    jako ubezpieczyciela. Od dnia powiadomienia biegnie termin 30 dni.

    pozdrawiam
    grzech