  • From: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek
    Date: Thu, 17 Jun 2004 14:15:51 +0200

    > Parę dni temu (zeszły piątek) młody kierowca potrącił moją córkę, na
    > polnej drodze, samochodem. Prawdopodobnie zajęty rozmową wjechał jej w
    > tylnie koło roweru, co imho było szczęściem w nieszczęściu, bo
    > wylądowała poobijana w rowie. Obecnie leży w szpitalu. Oprócz siniaków i
    > paru szwów, całkowicie nie pamięta wypadku.
    > Nie chcę się mścić, ale chciałbym aby gówniarz dostał nauczkę i poniósł
    > jakieś konsekwencje finansowe (wyrzutów sumienia nie miał w ogóle), bo
    > pewnie tylko to zapamięta i może w przyszłości kogoś nie zabije na
    > drodze.
> [...]
    1. Zgłoś zdarzenie na policji i poinformuj, że dziecko leży w szpitalu (na
    piśmie i zadbaj o potwierdzenie przyjęcia)
    2. Zadbaj by córka otrzymała zwolnienie lekarskie dłuższe niż 7 dni
    (zawiadom o tym fakcie policję na piśmie i słownie - zadbaj o pisemne
    potwierdzenie)
    3. Dzwoń na policję w ciągłymi pytaniami co się dzieje w sprawie. Notuj
    kiedy dzwoniłeś i do kogo. WYciągnij numery zgłoszenia i akt.
    4. Jako prawny opiekun poszkodowanego (ofiary) teoretycznie masz prawo
    wglądu w dokumentacje dochodzenia, ale z tymi prawami jest różnie. Na
    papierze są ale policja ich nie respektuje (z dświadczenia)

    Policja wydała dokument pt. Polska Karta Praw Ofiar - ale zapisy z tej karty
    maja głeboko w d.... i najczęściej patrza na czlowieka z politowaniem jak
    sie na nią ppowołuje (z doświadczenia)

    Jeden z punktów mowi:

    Ofiara ma prawo do rzetelnej, zrozumiałej dla niej i wyczerpującej
    informacji o przysługujących jej prawach i procedurach ich dochodzenia.
    Ofiara ma prawo brać udział w czynnościach śledztwa lub dochodzenia
    toczącego się w sprawie.

    Może pomoga Ci po któryms z numerów:
    Ogólnopolskie Forum na Rzecz Ofiar Przestępstw 0 607 894 242
    Policyjny Program Wspomagania Ofiar Przestepstw 0 800 142 555