    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
    Date: Tue, 27 Jul 2010 08:52:22 -0500

    David Morella wrote:
    > chwileczke, napisałem "wypowiedzieć chłopakowi" bo tylko chłopak jest
    > na umowie, w umowie jest jasno i wyraznie napisane ze przy pojawieniu
    > sie drugiej, trzeciej po prostu dodatkowiej osoby moge zerwac ja
    > natychmiast,

    obcej osoby.
    Rodzina w to sie nie wlicza, bo blokuje cie kodeks rodzinny.

    > ok- dziewczyna była i o tym wiedziałem, ale o dziecku
    > nie!

    I nie musiales. jak wyzej.

    > miałem kilku chętnych własnie z dziecmi i nie wynajałem, tak samo
    > jak nie wynająłem palącemu. teraz dla mnie ciąża nie jest problemem,
    > jedynie boje sie problemy przy konczącej umowie sie za poł roku!

    jakie problemy.

> [...]
    > sie umowa a bedzie grudzień i dziewczyna urodzi mogą po prostu nie
    > chcieć sie wyprowadzić a ja mam pełne prawo tej umowy nie
    > przedłużać...mam w umowie miesiąc wczesniejszego wypowiedzenia i to
    > chce zastosować, ot tyle
    > czy jak podpiszecie umowe z kimś kto za chwile okazuje sie ze ma 10
    > kotów, albo przyszedl na podpisanie umowy sam a pozniej okazuje sie ze
    > chce mieszkać z 5 kolezankami to też mam siedzieć cicho i przyklasnąć
    > chyba niektórzy naoglądali sie za dużo A.M. Wesołowskiej....
    > czytanie że miesiąc wypowiedzenia dany normalnym ludziom jest

    we wszystkim masz racje, z jednym wyjatkiem, Nie dotyczy to rodziny.
    Rodzina ma prawo mieszkac, niezaleznie od zawartej umowy.

    jest jeszcze gorzej. normalnie, ktos zlosliwy poszedlby do sadu, ze
    udmowiles mu wynajecia, ze wzgledu na dzieci. I wygralby odszkodowanie.

    To nie jest tak, ze mozesz sobie wybierac kogo chcesz. tego nei chce bo
    ejst gruby, tego nie chce bo jest czarny.

    tak jak w sklepie. wystawiasz oferte i jesli ktos ja akceptuje, to w
    zasadzie nie masz wielkiego wyboru i uzasadnienie, dlaczego temu nie
    musi byc obiektywne.

    Tylko sie w Polsce jeszcze nie przyjelo, dlatego latwo przechodzi, ze
    murzynom nie wynajmuje. Ale jak trawisz na wkurzonego i inteligentmego
    murzyna, to popłyniesz w sadzie.

    > pyatnie było o fakt zawarcia małżeństwa i podpisanie umowy tylko z
    > chłopakiem....
    >
    > i nie zgadzam sie ze mnie nic do tego że ktoś w mieszkaniu mieszka w
    > dwojke, trojke czy pięcioro...

    masz prawo sie nie zgadzac.
    fakt jest taki, ze nie masz prawa ingerowac w fakt jak duza rodzina bedzie.

    > wielu ludziom jak widać burzliwą dyskusje to by nie
    > przeszkadzało..mnie również gdyby mieszkanie było większe, dlatego nie
    > powinni miec problemu z wynajmem
    > skoro o tym nie powiedzieli to widocznie sie czegoś bali, być może
    > ktoś już im odmówił....skoro ja wczesniej odmowiłem rodzinom z dziecmi
    > to dlaczego wobec kogoś innego miałem też nie odmówić?!

    to tylko twoja wyobraznia

    logiczne że
    > gdybym wiedział to nie podpisałbym umowy....

    ale nie widziales i nikt nie mial obowiazku spowiadac ci sie z twoich
    planow.
    nastepnym razem nie bierz udzialu w biznesie, ktory ci nie odpowiada
    zamiast sie wyzalac jaki to on jest zly.