  • Data: 2018-08-09 21:59:21
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09-08-18 o 21:38, Queequeg pisze:

    > Bo licznik nie ma możliwości wiedzieć, czy bezpiecznik, za którym wszystko
    > jest odłączone, jest włączony czy nie jest. Nie wyobrażam sobie awarii,
    > która mogłaby to wykryć.

    "Głośno myślę": Licznik mierzy napięcie i natężenie prądu i całkuje to
    po czasie. Tak to działało w licznikach analogowych. Może część mierząca
    napięcie działa dobrze, natomiast problem jest z natężeniem. Jak
    odłączasz zabezpieczenie za licznikiem, to napięcie wynosi "0" i pomimo
    wadliwego liczenia natężenia licznik ma nadal "0".

    Teraz kombinuję z tym napięciem. Teoretycznie na rozpiętych przewodach
    napięcie jest nadal, ale nie wykluczone, że licznik mierzy napięcie
    wykorzystując opór instalacji za licznikiem.

    Po za tym, już bez względu na to, czy to możliwe, czy nie dałoby to
    podstawę ściągnięcia kogoś z energetyki, by sprawdził "urzędowo", bo
    przecież licznik jest ich. Nie powinien liczyć zużycia energii, jak jej
    nie pobierasz.