  • Data: 2018-08-09 20:49:32
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    ń <?@?.?> wrote:

    > W łazience to może być na stałe włączone ogrzewanie podłogowe,
    > podgrzewanie lustra od tyłu żeby nie zaparowywało, lub wentylacja typu
    > "turbowent" (ale to byłoby mniej mocy), terma wody (no ale za duża, żeby
    > nie zauważyć).

    No więc tak :)

    1. Ogrzewanie podłogowe: podłoga jest ciepła mniej więcej normalnie. Wiem
    że zimą było mi zimno, bo kupiłem sobie kapcie, więc to nie to :) Poza tym
    chyba byłby gdzieś jakiś kontroler tego ogrzewania lub inny wyłącznik?

    2. Lustro właśnie zdjąłem, nie ma żadnych kabli ani ogrzewania. Zwykłe
    lustro łazienkowe.

    3. Wentylatora nie ma, jest wentylacja grawitacyjna (to, jak działa, czy
    raczej że nie działa tylko mi z niej dmucha, to temat na osobnego posta)

    4. Termy nie ma, wchodzi do domu już ciepła woda z rur

    > Proste (ceny od 30 zł/szt.) czujniki/mierniki dla majsterkowiczów
    > wiercących w ścianie do wykrywania metalu i prądu powinny wykryć
    > przepływ prądu. Ale jak idzie do sąsiada, to przewód ucieka gdzieś wgłąb
    > ściany lub sufitu/podłogi.

    Mam Fazera (Fazer 777), ale on wykrywa mi napięcie.

    Myślałem nad pomiarem magnetycznym, cośtam sobie sklecę do tego na dniach,
    chyba że znajdę tani gotowiec :)

    > 400 W to sporo ciepła, ręką da się wykryć, tylko nie zamykaj się na
    > klucz od wewnątrz i nie dotykaj "wanny Wasermana-Tomasika" ;-))

    Każdą śrubę przed dotknięciem sprawdzałem próbnikiem i dotykałem dłonią
    (jedną) :) Generalnie obmacałem wszystkie ściany oprócz jednej za wielką
    szafą i nic nie znalazłem, nigdzie nie jest cieplej niż normalnie. W
    jednym miejscu tylko, ale tam idą rury z ciepłą wodą, więc ma prawo i
    tego nie liczę.