    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Date: Thu, 9 Aug 2018 17:20:36 +0000 (UTC)

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > A jak nie zgaśnie?

    Tak też może być :)

    Póki co zrobiłem próbę i definitywnie gdzieś ten prąd ginie.

    Zrobiłem listę, co gdzie jest podłączone. Pod ten felerny bezpiecznik
    faktycznie jest podłączone tylko światło w przedpokoju, światło w
    łazience, gniazdo w łazience (jedno) i gniazda w sypialni (trzy).

    Pomiar wykonany aparatem w komórce (nagrałem film licznika na klatce i
    policzyłem, co ile klatek błyska, film ma 30 fps a licznik 6400 błysków
    na kWh).

    Pierwszy pomiar z włączonym tym podejrzanym bezpiecznikiem, ale wszystkim
    z gniazdek powyłączanym, światłem też zgaszonym. Pozostałe bezpieczniki
    (lodówka itd.) włączone. Drugi pomiar z wyłączonym podejrzanym
    bezpiecznikiem.

    Pomiar 1: błysk co 34 klatki -> co 1.133s -> 3177 imp/h -> 496W
    Pomiar 2: błysk co 126 klatek -> co 4.2s -> 857 imp/h -> 136W

    Efekt: po włączeniu bezpiecznika ucieka mi gdzieś 362W.

    > Osobiście znałem przypadek gdzie lokator zorientował się że prąd w
    > jednym z gniazdek w pokoju nie idzie przez jego licznik i bezpieczniki.
    > Ktoś na etapie budowy podpiął je do obwodu sąsiada zza ściany. Ale to
    > był blok stawiany na początku lat siedemdziesiątych lub pod koniec
    > sześćdziesiątych.

    Tu był remont, instalacja wygląda jakby była kładziona na nowo.

    Zastanawia mnie też to, że to obciążenie jest stałe.

    Myślę co dalej. Nie chcę zaglądać ani rozpinać puszek w ścianie żeby nikt
    mi nie zarzucił, że grzebałem w instalacji. Będę chciał jeszcze
    skombinować jakąś małą cewkę i przejść się z miernikiem przy ścianie żeby
    posłuchać, jak idzie prąd (napięcie nie zaindukuje pola, prąd tak), ale
    generalnie jest problem, więc myślę jak to ugryźć prawnie, żeby mieć jak
    największą szansę odzyskania pieniędzy.

    Zgłosić podejrzenie kradzieży prądu na policję? Ale ja nie podejrzewam
    kradzieży, stały pobór też nie wskazuje na kradzież, ja podejrzewam wadę
    instalacji.