    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Date: Thu, 9 Aug 2018 17:28:17 +0200

    W dniu 09.08.2018 o 16:05, Queequeg pisze:

    > U mnie nie ma, nie wiem jak u sąsiadów. Ale to i tak teoretyzowanie, nie
    > chcę robić nikomu elektrycznej niespodzianki. Niespodzianka (jeśli to
    > faktycznie podpięcie się na lewo) ma być prawna...

    Prawdę mówiąc nie widzę możliwości, żeby sąsiad "kradł" twój prąd za
    twojego bezpiecznika w mieszkaniu - musiałby mieć fizyczny dostęp do
    twojego lokalu. Chyba że monter coś spieprzył grubo, wtedy
    prawdopodobnie sąsiad by nawet o tym nie wiedział. No chyba że
    wynajmujący ci mieszkanie mieszka za ścianą i to spisek;)

    W sumie dziwna sprawa - jakby to coś u ciebie, to 400W to już powinno
    się solidnie grzać. Sąsiadów nie podejrzewam - jeśli już to nieświadomie
    - wyłącz i poczekaj czy któryś do bezpieczników na korytarzu nie
    przyjdzie sprawdzić o co biega.

    Nie wiem co ci poradzić - IMHO zacząlbym od zmierzenia prądu miernikiem
    szczękowym. Najlepiej zawołać fachowcow. Może po prostu konserwatora,
    jeśli jakiegoś macie.

    Shrek