    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Wymiany mieszkaniowe"
    Date: Fri, 20 Jul 2007 19:00:00 +0200

    Użytkownik "Kropelkaa" <k...@u...gmail.com> napisał
    w wiadomości news:f7qo8m$s7t$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Sprawa wyglada nastepujaco.
    > Jest dom ktorego wlascicielem sa moi rodzice (mieszka w nim moja siostra).
    > Jest mieszkanie ktorego wlascicielem jest moja siostra (mieszkaja w nim
    > moi
    > rodzice). Innymi slowy wymienili sie mieszkaniami. Teraz nadszedl czas
    > zeby
    > rozwiazac to wszystko prawnie. Problem w tym ze mieszkanie ostatecznie ma
    > byc moje. W jaki sposob najlepiej ( i najtaniej przede wszystkim) zalatwic
    > taka sprawe?
    > Czy rodzice powinni przepisac dom na siostre, siostra mieszkanie na
> [...]

    witam!

    myślę, że najlepiej co zrobisz, to udasz się do notariusza, który dokładnie
    wyjaśni ci jak to zrobić, bo myślę, że bez niego się to i tak nie może
    odbyć;
    rodzice mogą przekazać na własność dom twej siostrze w testamencie - każdy z
    osobna musi darować swoją część czyli dwa oddzielne testamenty; nie pamiętam
    kosztów sporządzenia takiego testamentu;
    natomiast siostra twoja może ci darować mieszkanie;
    w obu wypadkach należy udać się do notariusza i sporządzić to w formie aktów
    notarialnych - co do darowizny nieruchomości jest prawny obowiązek
    sporządzenia jej w formie aktu notarialnego; co do testamentu nie ma takiego
    obowiązku, bo rodzice mogą sporządzić testamenty własnoręcznie na piśmie,
    ale osobiście polecam notariusza i sporządzenie testamentów w formie aktów
    notarialnych

    pzdr
    krzysiek