  • Data: 2007-07-20 19:19:06
    Temat: Re: "Wymiany mieszkaniowe"
    Od: "Deni" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f7qup0$8eh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > napisałem jedynie, że lepiej jest z punktu widzenia ewentualnego
    > podważenia takiego testamentu sporządzić go w formie aktu notarialnego - w
    > praktyce sądowej trudniej jest podważyć testament notarialny, niż
    > własnoręczny, zwłaszcza że przy notarialnym podpis spadkodawcy afirmuje
    > pieczątka notariusza; to oczywiście moje zdanie;

    I wlasnie tu sie mylisz. Testament wlasnoreczny jest ciezej podwazyc z tego
    wzgledu, ze trudniej go napisac.
    Przyklad. Testamentu nie podwaza sie, jesli spadkobiercy uwazaja, ze podzial
    majatku jest nazwijmy to sprawiedliwy. W przypadku sporu pierwszym, i czesto
    konczacym cala sprawe z podwazeniem testamentu, argumentem jest, ze testator
    nie byl w pelni swiadomy tego co robi i potrafil sie juz tylko podpisac.
    Testament napisany odrecznie uwiarygadnia jakby pelnie wladz umyslowych
    testatora. Pomijam juz fakt czy tak jest w rzeczywistosci czy nie.

    > pierwsze słyszę aby notariusz odradzał sporządzania testamentów w formie
    > aktu notarialnego, zwłaszcza że to dla niego łatwy zarobek; coś dla mnie
    > niesamowitego; no ale cuda się zdarzają :)

    Ja po prostu mam dobrego notariusza :-)

    Pozdrawiam
    Deni