  • Date: Mon, 27 Oct 2008 22:48:20 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie z mieszkania

    Jaro pisze:

    > Aha czyli B moze teraz napisac wypowiedzenie umowy i tak czy siak sa 3
    > miesiace,

    Jeśli w umowie nie przewidziano inaczej - są terminy ustawowe, których
    nie chce mi się teraz szukać (w kodeksie cywilnym będą).

    > jesli A sie nie wyprowadzi to B moze z tym isc do sadu.

    Tak.

    > Ile mniej wiecej trwaja takie sprawy?

    Loteria.

    > I czy w raznie przegranej ( a tak
    > bedzie na 99% bo A nie jest wlascicielem) to czy A ponosi jakies koszty czy
    > tylko B?

    Najpierw płaci różne opłąty B, a potem A mu oddaje (jeśli przegra) i
    jeszcze dopłaca koszta postępowania.

    > Ok rozumiem.

    > Co mozna w takiej sytuacji zrobic? Zadzwonic po policje i powiedziec o takim
    > fakcie czy zadzwonic po slusarza i obciazyc kosztami B?

    Albo wynająć pokój w hotelu, złożyć pozew o przywrócenie posiadania i
    obciążyć B wszystkimi kosztami.

    > Czy A moze sam zmienic zamki zeby B nie krecil mu sie po mieszkaniu podczas
    > jego nieobecnosci?

    Oczywiście. Wręcz IMHO powinien.

    > Jesli np dzisiaj A dostal pismo ze ma sie wyprowadzic w ciagu 2 tygodni to

    A jak dostał to pismo?

    > moze to zlac, czy musi odpisac ze sa na to 3 miesiace minimum, jak
    > zareagowac?

    OK, kilka cytatów z Kodeksu Cywilnego:

    Art. 660.
    Umowa najmu nieruchomości lub pomieszczenia na czas dłuższy niż rok
    powinna być zawarta na piśmie. W razie niezachowania tej formy poczytuje
    się umowę za zawartą na czas nie oznaczony.

    Art. 672.
    Jeżeli najemca dopuszcza się zwłoki z zapłatą czynszu co najmniej za dwa
    pełne okresy płatności, wynajmujący może najem wypowiedzieć bez
    zachowania terminów wypowiedzenia.

    Art. 673.
    § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno wynajmujący,
    jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem terminów umownych, a
    w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.
    § 2. Ustawowe terminy wypowiedzenia najmu są następujące: gdy czynsz
    jest płatny w odstępach czasu dłuższych niż miesiąc, najem można
    wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec kwartału
    kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny miesięcznie - na miesiąc naprzód
    na koniec miesiąca kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny w krótszych
    odstępach czasu - na trzy dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden
    dzień naprzód.
    § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak
    i najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.