  • 1. Data: 2006-06-13 10:26:54
    Temat: Wymeldowanie a ciąża
    Od: "powerus" <W...@v...pl>

    Witam wszystkich!

    Mam parę pytań i chciałabym że ktoś mi pomógł lub coś podpwiedział:

    1. Czy rodzice mogą mnie wymeldować z mieszkania w tzw."kosmos" czyli
    donikąd bez mojej zgody/wiedzy? Jestem w ciąży i co prawda mieszkam gdzie
    indziej razem z mężem, ale nie ma możliwości zameldowania mnie tam (mój mąż
    jest zameldowany na pobyt stały w tym miejscu), gdyż jest to mieszkanie
    komunalne - głowny najemca zmarł i sprawa mieszkania jest nieuregulowana
    2. Czy w takim przypadku (braku meldunku matki) dziecko może zostać
    zameldowane w miejscu zameldowania ojca dziecka?
    3. Przy braku miejsca medunku matki, gdzie załatwiam rejestrację dziecka? W
    moim dotychczasowym Urzędzie czy w Urzędzie ojca?

    Bardzo proszę o pomoc, jak to wszystko poukładać?
    z góry dziękuję K.

  • 2. Data: 2006-06-13 11:32:24
    Temat: Re: Wymeldowanie a ciąża
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

> [...]
    > jest zameldowany na pobyt stały w tym miejscu), gdyż jest to mieszkanie
    > komunalne - głowny najemca zmarł i sprawa mieszkania jest nieuregulowana

    Tak, mogą, a nawet powinni, skoro tam nie mieszkasz. Natomiast możesz
    powalczyć o zameldowanie się tam gdzie mieszkasz, nawet mimo braku
    tytułu do lokalu.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2006-06-13 12:15:04
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    powerus wrote:
    > Witam wszystkich!
    >
    > Mam parę pytań i chciałabym że ktoś mi pomógł lub coś podpwiedział:
    >
    > 1. Czy rodzice mogą mnie wymeldować z mieszkania w tzw."kosmos" czyli
    > donikąd bez mojej zgody/wiedzy?

    To ty sama masz taki obowiązek.

    Jestem w ciąży i co prawda mieszkam gdzie
    > jest zameldowany na pobyt stały w tym miejscu), gdyż jest to mieszkanie
    > komunalne - głowny najemca zmarł i sprawa mieszkania jest nieuregulowana.

    Nie ma znaczenia, Zameldujesz się tam tymczasowo bez problemu.

    > 2. Czy w takim przypadku (braku meldunku matki) dziecko może zostać
    > zameldowane w miejscu zameldowania ojca dziecka?

    Dziecko z definicji meldowane jest tam gdzie matka, czyli wpiszą mu
    prawdopodobnie taki adres jaki bedziesz miala w dowodzie.
    Czy wpiszą inny jak podasz, to nie wiem.

    > 3. Przy braku miejsca medunku matki, gdzie załatwiam rejestrację dziecka? W
    > moim dotychczasowym Urzędzie czy w Urzędzie ojca?

    Meldunek normalnie powinien załatwić szpital wysyłając dokumenty od razu
    ze szpitala.

    > Bardzo proszę o pomoc, jak to wszystko poukładać?

    Przede wszystkim się tym nie przejmować, to jest naprawdę drobiazg.