    From: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@T...WYTNIJ.GDY.PISZESZ.interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie a avizo o poleconym
    Date: Thu, 18 Dec 2003 15:35:13 GMT

    Użytkownik "karny" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:brs568$2n8$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    > Bardzo prosze o podpowiedź w nast. sprawie.
    > Otóż znajomy nie ma stałego miejsca zameldowania-wymeldował sie ze stałego
    > miejsca zameldowania.Ma tylko czasowe w innym mieszkaniu.
    > Pod adres ostatniego stałego miejsca zameldowania przychodzą avizo o
    > poleconym z policji-ZTCW to jest podejrzanym w sprawie-jest to jednak
    > nieoficjalna informacja.
    > Pytanie -czy grozi mu coś w związku z tym, czy powinien sie zgłosić na
    > policję?
    > Czy też to policja właśnie powinna dostarczyć pismo pod właściwy adres tzn
> [...]

    Jeśli wie, że jest podejrzany, jeśli był na przesłuchaniu i wie, że coś
    wokól niego się dzieje, jeśli jest teczka z jego sprawą, to zdaje się ma
    obowiązek powiadamiania o adresie do korespondencji. Zobowiązuje do tego
    art. 41 kpa.

    Art. 41.
    § 1. W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają
    obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego
    § 2. W razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod
    dotychczasowym
    adresem ma skutek prawny.

    Sugeruję też lekturę art. 44 kpa o doręczeniu zastępczym. Bo to jest
    ciekawe.

    Art. 44.
    § 1. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wskazany w art. 42 i 43:
    1) poczta przechowuje pismo przez okres siedmiu dni w swojej placówce,
    w przypadku doręczania pisma przez pocztę,
    2) pismo składa się w urzędzie właściwej gminy na okres siedmiu dni, w
    przypadku doręczania pisma przez pracownika lub upoważnioną osobę
    § 2. Zawiadomienie o złożeniu pisma w miejscu określonym w § 1, umieszcza
    się
    w oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy nie jest to możliwe, w drzwiach
    mieszkania adresata albo jego biura lub innego pomieszczenia, w którym
    adresat
    wykonuje swoje czynności zawodowe, bądź w miejscu widocznym na
    nieruchomości, której postępowanie dotyczy; w tym przypadku doręczenie
    uważa się za dokonane z upływem ostatniego dnia terminu, o którym mowa
    w §1

    Wychodzi na to, że nie można wyjechać sobie na dłużej niż 7 dni ponieważ
    nawet jeśli sąd wysle pismo to uzna je za doręczone, jeśli adres był
    prawidłowy.

    Przypominam też o obowiązku meldunkowym przy pobytach dłuższych niż 3 dni !!
    Mówi o tym ustawa o dowodach osobistych !

    Wracając do tematu:
    A jeśli jest nieświadomy, to ja bym najwyczajniej zlekceważył korespondencję
    wysyłaną na adres z którego człowiek się wymeldował. W końcu to, że państwo
    ma (mówiąc delikatnie) bałagan w bazie PESEL, to obywatel nie jest temu
    winny.

    cały kodeks dostępny przez www.sejm.gov.pl Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018
    pytania?:--> k...@i...pl