  • Data: 2007-01-29 01:45:09
    Temat: Re: Wymeldowanie a Urząd Skarbowy
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:17g4w3nls21ne$.11bhoum11yylq$.dlg@40tude.net...

    > W ciągu tego przykładowego pół roku, US mógł "prowadzić korespondencję" z
    > taką osobą. Ze względu że taka osoba nie złożyła w terminie aktualizacji
    > (np. NIP-3) - korespondencja wracała i zostałaby uznana za skutecznie
    > doręczoną. Resztę sobie dośpiewaj ...
    Wtedy jest to problem osoby, która nie odbiera korespondencji pod tym
    adresem. Jeżeli odbieram pocztę i odpowiadam na ich wezwania, to g...o ich
    powinno obchodzić, gdzie aktualnie jestem zameldowany. Co najwyżej na koniec
    roku mogę sobie z nimi wyjaśniać dlaczego zapłaciłem podatek w tym, a nie
    innym oddziale. Powtarzam: to urząd powinien być dla klienta, a nie
    odwrotnie...
    Pozatym korespondencja uznana za skutecznie doręczoną może być również
    wtedy, jeżeli U.S. będzie wysyłał korespondencję na prawidłowy adres
    (zaktualizowany za pośrednictwem formularza NIP-3), a mimo to z różnych
    powodów nie odbieram tej korespondencji (wyjechałem, leżę w szpitalu, ktoś
    okrada lub podpala skrzynki). Dlatego uznanie "skutecznego doręczenia"
    powinno być tylko i wyłącznie w przypadku, kiedy postawię swój podpis na
    dowodzie doręczenia.

    Chyba logiczne jest, że jeżeli ktoś zmienia adres zameldowania czy nawet
    zamieszkania, to jeżeli nie powiadamia urzędów o tej zmianie (trudno jest
    nagle do wszystkich wysłać takie info, w dodatku nie ma pewności, że urzędas
    zaktualizuje w soich bazach), to w jego interesie jest zadbać o odbieranie
    korespondencji na starym adresie. Czy to będzie polecenie na poczcie
    pozostawiania tej korespondencji do odbioru osobistego, czy "cicha" umowa z
    listonoszem, że będzie zostawiał u sąsiadów, czy po prostu umowa z aktualnym
    lokatorem, że będzie odsyłał pocztę pod nowy adres to już nie powinno
    obchodzić U.S.
    Jeżeli ktoś unika odbierania korespondencji bo ma "coś na sumieniu" to tylko
    i wyłącznie jego problem.

    > Czy w taki sposób będziesz podchodził do sytuacji kiedy pracodawca
    > "zapomni" wypłacić Ci wynagrodzenie za pracę w "terminie"?
    > Zaraz podniesiesz larum że "to bandyta, złodziej".
    Chyba kolego coś Ci się pomieszało...
    Co termin wypłaty za wykonaną pracę ma wspólnego z powiadamianiem U.S. o
    aktualnym adresie zameldowania lub pobytu?
    Nie przypominam sobie, abym musiał informować pracodawcę o moim miejscu
    zameldowania, a nawet jeżeli, to nie ma on prawa "dyscyplinowania" mnie
    karami pieniężnymi.

    > Bo Twoim tokiem rozumowania - co się stanie jak wypłaci Ci po 2-4
    > miesiącach? :D
    Jeżeli mi nie wypłaci, to wyląduje w sądzie. Chyba, że udowodni, że poczynił
    wszelkie starania aby pieniądze dostarczyć mi na czas. Jeżeli nie zależy mi
    na tym, aby otrzymać pieniądze to moja strata.

    Pzdr
    Czabu