  • Data: 2010-08-22 20:55:31
    Temat: Re: Wykup mieszkania, a małżeństwo i działka budowlana
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-22 22:00, nintendo pisze:
    > Może jeszcze przedstawię więcej faktów:
    > - narzeczona złożyła wniosek i otrzymała wycenę itp. teraz czeka na
    > ostateczne podpisanie umowy wykupu (czy jak to się zwie);

    W momencie składania wniosku zgodnie z prawdą zeznała, że nie ma.
    Wniosek rozpatrzono. Teoretycznie koniec.

    > - w momencie gdy narzeczona będzie miała podpisywać umowę wykupu to będzie
    > już moją żoną (nowe nazwisko, wspólnota małżeńska);
    > - czy owa wspólnota nie krzyżuje planu wykupu, ponieważ z tego co wiem to w
    > umowach często jest warunek, iż podpisujący nie może posiadać prawa do
    > lokalu mieszkaniowego, działki budowlanej itp.

    Zgodnie z prawem działka i rozpoczęta budowa jest Twoja i tylko Twoja.
    Ty figurujesz w akcie własności działki. Co do aktu własności domu to
    się okaże, możecie to załatwić u notariusza tak, żebyście byli oboje,
    ale domyślnie to nadal będziesz Ty. Jednak IMHO póki co Twoja żona in
    spe nadal nie ma i nie będzie miała "prawa do lokalu mieszkaniowego,
    działki budowlanej itp" bo zawierając małżeństwo działka nabyta przed
    staje się to Twoją własnością odrębną. Chyba ze po zawarciu małżeństwa
    jej część tej działki podarujesz. Dopiero gdybyś się zdecydował sprzedać
    tą działkę w trakcie trwania małżeństwa, to pieniążki będą już wspólne,
    ale to inna bajka.
    Może dyskretnie, np. przez osoby trzecie, podpytaj w instytucji od
    której Twoja narzeczona wykupuje mieszkanie, jak taka sprawa wygląda.

    --
    MZ