  • Data: 2021-11-07 19:36:25
    Temat: Re: Wykonywanie obowiązków zawodowych podczas izolacji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.11.2021 o 18:32, ąćęłńóśźż pisze:

    > -----
    > Czyli nie da się przeprowadzić w ten sposób dowodu, że ktoś prowadził
    > auto i rozmawiał lub słał SMS-y (dopóki kogoś nie rozjedzie)?

    A ktoś próbował? Przede wszystkim problemem może tu być sam czas. O ile
    w większości przypadków ustalenie dokładnego czasu nie ma tu znaczenia,
    to w wypadku próby wykazania, że ktoś korzystał z telefonu podczas jazdy
    poprzez analizę retencyjnych danych telekomunikacyjnych trzeba by było
    nie tylko znać dokładny czas, ale jeszcze to z systemem danego
    konkretnego operatora telekomunikacyjnego.

    Po za tym sam fakt, że trwała rozmowa wcale nie oznacza, ze kierujący
    trzymał telefon w ręku. Z uwagi na moją aktywność zawodową dość często
    zdarza mi się rozmawiać na głośniku. Bo muszę mieć wolne ręce. W
    samochodzie, w którym nie mam zestawu głośnomówiącego spokojnie da się
    tak rozmawiać z telefonu leżący na siedzeniu obok.

    Udowodnienie, ze ktoś trzymał telefon podczas jazdy o wiele prostsze
    jest w oparciu o monitoring CCTV z pobliskich drodze obiektów, albo
    rejestratorów z pojazdów.

    --
    Robert Tomasik