eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie › Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie
  • Date: Fri, 12 Feb 2010 11:38:12 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie

    ER pisze:

    > Tyle ze widzisz jedynie wynik dzialania skryptu.

    Nie wnikam.

    > Czyli faktycznie goly kod html ale ten kod jest wygenerowany dynamicznie.
    > Nie wiem czy jasno to opisalem. Podam przyklad: wchodzisz na strone i
    > zaznaczasz:

    [ciach]

    Generalnie nie dogadujemy się względem nomenklatury ;)

    Dla mnie "strona www" to kod wysyłany do przeglądarki - czyli HTML z
    dodatkami, który siłą rzeczy musi być mniej lub bardziej czytelny.

    Nie obchodzi mnie, jaki "silnik" tworzy te pliki na serwerze - jeśli o
    mnie chodzi może to być nawet program-serwer, który sam na bieżąco
    generuje stronę.

    [ciach]

    > Skrypt ktory dziala na serwerze i w wyniku jego dzialania gotowa strona
    > jest wyslana do przegladarki odwiedzajacego.
    > Czyli dziala on jak np Word, ktorym otwierasz jakis dokument napisany
    > przez kogos innego. Niby masz ten dokument (plik) ale bez worda go nie
    > zobaczysz (upraszczajac rzecz jasna sprawe)

    Mooooooooooooooooocno chybione porównanie. Wręcz totalnie błędne :-P

    Word jest serwerem, ja jestem przeglądarką, a skryptem generującym
    stronę (dokument) jest jego autor.