    From: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wycena udziałów
    Date: 21 May 2006 07:27:08 -0700

    Paszczak wrote:

    > Jak zatem wycenić udziały? Samą spółkę mogę wycenić na różne sposoby. A
    > udziały w przypadku takiej zamiany, o jakiej pisałem? (tylko może nieco
    > zmodyfikowanej - 50% w jednej spółce z o.o. w zamian za 50% w innej spółce z
    > o.o. - żeby właśnie było widać brak jasnej zależności między wyceną spółki a
    > wyceną udziału).
    >
    > I wracając do mojego początkowego pytania - na podstawie czego US może uznać
    > że sprzedaż za 50 tys. zł 50% udziałów w spółce wartej 300 tys. zł jest
    > jakimś zaniżeniem wartości?
    >
    > P.
    Nie wiem, jakie US ma możliwości w zakresie wstępnej kontroli
    deklaracji podatkowej, ja nie znajduję żadnych. Procedura kontroli
    podatkowej jest unormowana w art.19 ust.4 UPDoOF, myślę, że organ na

    pewno może wezwać do przedstawienia dokumentacji dotyczącej wyników

    spółki. Jaka jest praktyka skarbówki, tego nie wiem, w tej działce
    nie pracuję, tu może się wypowiedzieć tylko ktoś, kto ma z tym
    kontakt na co dzień.
    Jeszcze jedno- ustawa mówi o znacznym zaniżeniu.