  • 1. Data: 2003-02-09 20:15:48
    Temat: Wybuchowy szampan
    Od: <s...@N...gazeta.pl>

    Wczoraj ,przy gosciach,wybuchl mi szampan na stole .Stal sobie spokojnie i
    nagle bum!dostalam odlamkami w powieke i w czolo.Przeciez to byla taka
    eksplozja ze moglo nas pozabijac ,odlamki wzarly sie nawet w parapet.Czy mam
    szanse na jekies odszkodowanie od producenta?Jak sie za to zabrac?
    MARzena

  • 2. Data: 2003-02-10 12:53:44
    Temat: Re: Wybuchowy szampan
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 3. Data: 2003-02-10 13:29:20
    Temat: Odp: Wybuchowy szampan
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Albercik <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b286r0$fg$...@a...news.tpi.pl...
    > Pewnie by sie tlumaczyli ze butelka mogla byc peknieta

    pęknieta butelka? gaz by nie uchodził? takie tłumaczenie e chyba nie ...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-02-10 13:43:53
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

> [...]

    ja rozsadzilo.

    Takie jest moje zanie, niech wypowie sie moze jeszcze jakis prawnik.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 5. Data: 2003-02-10 13:52:04
    Temat: Re: Odp: Wybuchowy szampan
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b289hd$f2s$1@absinth.dialog.net.pl>, Sandra wrote:
    > Użytkownik Albercik <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b286r0$fg$...@a...news.tpi.pl...
    >
    > pęknieta butelka? gaz by nie uchodził? takie tłumaczenie e chyba nie ...

    Tak czy inaczej bedzie ciezko udowodnic ze samo wybuchlo.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-02-11 23:13:50
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Mon, 10 Feb 2003 13:43:53 -0000, Albercik
    <b286r0$fg$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał/a:

> [...]
    > u dostawcy, w sklepie lub inne osoby mogly wplynac na pekniecie tej
    > butelki - rowniez Ty. Po drugie ktos niezle musial potrzasac ta butelka aby

    Była już podobna sytuacja parę lat temu...W sklepie wybuchła komuś dopiero
    co zakupiona butla (szklana) z wodą mineralną...Uszkodzona
    twarz,oczy.Oczywiście osoba ta odszkodowanie i pomoc dostała-bez żadnych
    sądów.

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 7. Data: 2003-02-17 09:32:49
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

> [...]
    mam
    > szanse na jekies odszkodowanie od producenta?Jak sie za to zabrac?

    od producenta można dochodzić odpowiedzialności na podstawie przepisów o
    odpowiedzialności za produkt niebezpieczny, bowiem ograniczeni szkody do
    równowartości 500 EURO dotyczy jedynie szkód na mieniu, a nie na osobie;
    jeżeli udowodnisz szkodę na osobie - a chociażby krzywda jest bezsporna, top
    odszkodowanie Ci się należy.

    następna kwestia, to odpowiedzialność za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową - jeżeli zakupu dokonałaś w r.. (i potrafisz to udowodnić np.
    paragonem), to możesz na podstawie przepisu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27
    lipca r.. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...) - Dz.U. z
    r.., Nr 141, poz. 1176 żądać wymiany towary na nowy niewadliwy lub
    nieodpłatnej naprawy butelki _ co w grę z przyczyn oczywistych raczej nie
    wchodzi. To sprzedawca będzie musiał udowodnić, że towar był z umową
    zgodny - domniemanie z art. 4 ust. 1 in fine ustawy,

    pzdr

    marek