  • 1. Data: 2012-12-03 20:48:01
    Temat: Wyłudzenie usługi ?
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Klient podpisał umowę, na świadczenie usługi - dostęp do Internetu. Nie
    zapłacił żadnej z 3 faktur.
    Brak kontaktu, na pisam nie odpowiada, tel nie odbiera.
    Ścigać cywilnie, czy lepiej zgłosić na policję jako oszustwo?

  • 2. Data: 2012-12-03 21:02:16
    Temat: Re: Wyłudzenie usługi ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-03 20:48, Baczek pisze:
> [...]
    > Brak kontaktu, na pisam nie odpowiada, tel nie odbiera.
    > Ścigać cywilnie, czy lepiej zgłosić na policję jako oszustwo?

    Ścigać cywilnie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-12-03 23:10:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Brak kontaktu, na pisam nie odpowiada, tel nie odbiera.
    > Ścigać cywilnie, czy lepiej zgłosić na policję jako oszustwo?

    A na jakiej podstawie wnosisz, ze to oszustwo?

  • 4. Data: 2012-12-04 07:18:09
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > A na jakiej podstawie wnosisz, ze to oszustwo?

    Bo tak podejrzewam. Decyzje podejmie prokurator, sąd, czy kto tam jest
    kompetentny.

  • 5. Data: 2012-12-04 08:14:10
    Temat: Re: Wy?udzenie us?ugi ?
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 03.12.2012 23:10, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A na jakiej podstawie wnosisz, ze to oszustwo?

    A na jakiej podstawie raczej dość powszechnie uważa się za oszusta
    kogoś, kto w serwisie aukcyjnym pobiera pieniądze, ale nie wysyła towaru
    i nie ma z nim kontaktu?

    Pozdr.!
    (D)

  • 6. Data: 2012-12-04 08:43:49
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > A na jakiej podstawie raczej dość powszechnie uważa się za oszusta
    > kogoś, kto w serwisie aukcyjnym pobiera pieniądze, ale nie wysyła towaru
    > i nie ma z nim kontaktu?

    A na jakiej podstawie twierdzisz, że w tym przypadku klient nie trafił
    do szpitala; umarł; stracił pracę; nie ma kasy i wstydzi się przyznać;
    albo... [1000 powodów]. To, że nie ma z nim kontaktu i nie płaci nie
    czyni z niego automatycznie oszusta.

    Gość na aukcji zazwyczaj z rozmysłem oszukuje wiele osób sprzedając
    nieistniejący towar. Nie sądzę, żeby ten nasz podpisał kilka umów na
    dostęp do internetu :)

    Cywilnie.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2012-12-04 09:21:28
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 04.12.2012 08:43, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > do szpitala; umarł; stracił pracę; nie ma kasy i wstydzi się przyznać;
    > albo... [1000 powodów]. To, że nie ma z nim kontaktu i nie płaci nie

    Ja wcale tak nie twierdzę...
    Natomiast jakie, Twoim zdaniem, byłoby postępowanie osoby, która nigdy
    nie miała zamiaru zapłacić za usługę, ale za to ma na głowie komornika?

    Pozdr.!
    (D)

  • 8. Data: 2012-12-04 09:32:36
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Natomiast jakie, Twoim zdaniem, byłoby postępowanie osoby, która nigdy
    > nie miała zamiaru zapłacić za usługę, ale za to ma na głowie komornika?

    A jaki masz dowód, że nigdy nie nie miała zamiaru zapłacić? Komornik to
    żaden powód do niepłacenia.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2012-12-04 10:08:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daniel Pyra wrote:
    > A na jakiej podstawie raczej dość powszechnie uważa się za oszusta
    > kogoś, kto w serwisie aukcyjnym pobiera pieniądze, ale nie wysyła towaru
    > i nie ma z nim kontaktu?

    na zadnej.
    jest to zupelnie bezpodstawne, dopoki nie masz jakichkolwiek dowodow ze
    taka byla intencja sprzedajacego.

  • 10. Data: 2012-12-04 12:13:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Dec 2012, Daniel Pyra wrote:

    > A na jakiej podstawie raczej dość powszechnie uważa się za oszusta kogoś, kto
    > w serwisie aukcyjnym pobiera pieniądze, ale nie wysyła towaru i nie ma z nim
    > kontaktu?

    Na dwu podstawach.
    Pierwszą jest błędne rozumienie "oszustwa".
    Stąd powszechność tego określenia.
    Coś tak jak "TIR" ;)
    Prawnie bardzo trudne do dowiedzenia przy jednostkowym zdarzeniu.
    Drugim jest wynik pierwszego - setka takich przypadków u jednego
    sprzedawcy *plus* ewentualne inne działania, wskazujące na przygotowanie
    takiej akcji, dają szansę na ściganie oszustwa.
    To jest coś, co nie zawsze zwraca uwagę (a w szczególności nie jest
    wiadome przed zdarzeniem) - jeśli "sprzedawca" wcześniej rejestrował
    się z innego adresu albo innych danych, rzeczony "zamiar" (konieczny
    do zarzutu oszustwa) wygląda zdecydowanie wiarygodniej.
    Spróbuj odszukać jakiś rzetelny i kompletny opis udanego ścigania
    oszustwa na allegro, a niemal na pewno znajdziesz taki szczegół.
    "Prawdziwego" sprzedawcę który nie wysłał towaru w wymiarze zakup
    sztuk jedna może być łatwiej oskarżyć o przywłaszczenie, ale oszustwo
    marnie bym widział.

    pzdr, Gotfryd