  • 1. Data: 2020-11-04 17:39:20
    Temat: Wszystko będzie zamknięte
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Wszystko będzie zamknięte oprócz sklepów i kościołów.

    Jaka jest różnica zarażenia się np. w kinie, a kościele?

    - Epidemia jest fundamentalnym zagrożeniem dla tysięcy istnień ludzkich.
    Brońmy nasze mamy, dziadków, ale i chrońmy się sami - apelował Mateusz
    Morawiecki.

    --
    animka

  • 2. Data: 2020-11-04 17:51:52
    Temat: Re: Wszystko będzie zamknięte
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 4 listopada 2020 17:39:48 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
> [...]
    >
    > - Epidemia jest fundamentalnym zagrożeniem dla tysięcy istnień ludzkich.
    > Brońmy nasze mamy, dziadków, ale i chrońmy się sami - apelował Mateusz

    Taki "szczególik" z dzisiejszej konferencji: cyt: "jeżeli epidemia dotknie
    powyżej 50 (70-75) przypadków na 100 tys. mieszkańców, to (cośtam...)"

    No dobra, ale jak taki wskaźnik hipotetycznie może zostać obliczony, czyli kto
    będzie "dotkniętym", czy "dotknięty" teraz, czy może już wcześniej, na ile
    wcześniej, w ogóle założenia do uzyskania tej wartości?

    Wyniki będą "raczej" bardzo zależne od przyjętych założeń...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 3. Data: 2020-11-04 19:36:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wybierasz się do kina?
    Z monitorem?

    -----

  • 4. Data: 2020-11-04 20:00:22
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 4 listopada 2020 17:51:54 UTC+1 użytkownik r...@o...pl napisał:

    > Taki "szczególik" z dzisiejszej konferencji: cyt: "jeżeli epidemia dotknie
    > powyżej 50 (70-75) przypadków na 100 tys. mieszkańców, to (cośtam...)"
    >
    > No dobra, ale jak taki wskaźnik hipotetycznie może zostać obliczony

    Sam sobie odpowiem - z "popularnego" źródła mniej więcej tak: średnia liczba
    nowych(*) zakażeń z ostatnich 7 dni podzielona przez liczbę mieszkańców Polski
    (38,3 mln) i przeliczona na 100 tysięcy... No jakiś wskaźnik to jest - inna
    sprawa, co on pokazuje wziąwszy pod uwagę liczbę testów oraz to kogo się
    kieruje na testy, a kogo nie...

    (*) "Nowych", tzn. "potwierdzonych" danego dnia, choć należałoby chyba
    powiedzieć, że "ujawnionych poprzez ich opublikowanie danego dnia" i chyba
    niekoniecznie z próbek zawsze pobranych dzień wcześniej (wszak niektóre
    laboratoria narzekają, mają zatory).

    Do przekroczenia 70 (narodowa kwarantanna, cokolwiek to znaczy) potrzeba pow.
    26900 "nowych przypadków" dziennie przez tydzień.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 5. Data: 2020-11-05 12:23:40
    Od: p...@g...com

    Wlochy srednia wieku 80
    Niemcy 82
    Austria 80
    Polska 76

    Krajowy raport włoskiego Instytutu Służby Zdrowia ogłosił, że w kraju tym średni wiek
    osób obecnie zakażonych koronawirusem to 53 lata, a średnio 80 lat miały ofiary
    śmiertelne COVID-19.

    zarazaja sie wszyscy a umieraja starcy, w Polsce troche wczesniej bo srednia zycia
    krotsza ale na zachodzie europy straszny korona wirus glownie czysci domy starcow z
    tzw lezakow ... lockdown, rozwalanie gospodarki czy zamykanie szkol jest calkowicie
    bez sensu ... trzeba bylo izolowac dziadkow (ktorzy teraz paralizuja sluzbe zdrowia)
    i dac przechorowac reszcie

    ps szykuje sie ogolnoeuropejska zmiana swin przy korycie, fejs czy twitter jeszcze
    kotroluje tresci ale na tik toku mlodzi zieja nienawiscia do politykow

  • 6. Data: 2020-11-05 14:04:02
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 5 Nov 2020 03:23:40 -0800 (PST)
    doszła do mnie wiadomość <9139d5ea-1b2f-4fec-bf79-b6c72d0e4286o@googlegroups.
    com>
    od p...@g...com :
> [...]
    kotroluje tresci ale na tik toku mlodzi zieja nienawiscia do politykow

    Dać przechorować reszcie, powiadasz? Leć polizać deskę sedesową lub klamkę do sracza
    na
    dworcu, a będziesz miał okazję.
    Tu jest ładny kalkulator ryzyka:
    https://mocos.pl/pl/risk.html

  • 7. Data: 2020-11-05 14:32:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemek napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]

    >gospodarki czy zamykanie szkol jest calkowicie bez sensu ... trzeba
    >bylo izolowac dziadkow (ktorzy teraz paralizuja sluzbe zdrowia) i dac

    Albo i nie, bo idzie druga fala takze w tych doswiadczonych krajach.

    >ps szykuje sie ogolnoeuropejska zmiana swin przy korycie, fejs czy
    >twitter jeszcze kotroluje tresci ale na tik toku mlodzi zieja
    >nienawiscia do politykow

    Mowisz, ze ostatnie niezalezne medium ?
    Kto by pomyslal :-)

    A moze nienawisc sponsorowana ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-11-05 14:55:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 05 Nov 2020 14:04:02 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

    > Leć polizać deskę sedesową lub klamkę do sracza na
    > dworcu,

    Ja bym na deskę aż tak nie narzekał, bo wcale nie jest szczególnie
    śmiercionośna:

    https://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,7
    -najbrudniejszych-rzeczy-swiata--ktorych-codziennie-
    dotykasz,artykul,1656106.html

    Najbrudniejsze przedmioty - telefon komórkowy
    Najbrudniejsze przedmioty - pieniądze
    Najbrudniejsze przedmioty - koszyk sklepowy
    Najbrudniejsze przedmioty - szminka i tusz do rzęs
    Najbrudniejsze przedmioty - klawiatura komputera
    Najbrudniejsze przedmioty - gąbka kuchenna
    Najbrudniejsze przedmioty - suszarka do rąk w publicznej toalecie

    Dla zaciekawionych jeszcze to:
    https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/choroby-zakaz
    ne/5-miejsc-w-ktorych-bakterii-kalowych-jest-wiecej-
    niz-w-toalecie-aa-r9Xx-fYtx-mJz4.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2020-11-05 15:02:01
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 5 listopada 2020 14:04:04 UTC+1 użytkownik Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał:
    > Leć polizać deskę sedesową lub klamkę do sracza na
    > dworcu, a będziesz miał okazję.

    Odnośnie nadmiaru higieny:

    http://www.phie.pl/pdf/phe-2011/phe-2011-3-377.pdf

    "(...) badania Ichinohe i wsp. [33](*) donoszą, że korzystna rola
    mikroflory jelitowej nie ogranicza się wyłącznie do przewodu pokarmowego, ale
    może także pozytywnie wpływać na odpowiedź immunologiczną w płucach podczas
    zakażenia wirusem grypy"

    (*): https://www.pnas.org/content/pnas/108/13/5354.full.p
    df

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 10. Data: 2020-11-05 15:14:47
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 5 Nov 2020 14:55:07 +0100
    doszła do mnie wiadomość <1r9n60pfambso$.r90i2l245wp3.dlg@40tude.net>
    od Olin <k...@a...w.stopce> :

> [...]
    >śmiercionośna:
    >
    >https://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,
    7-najbrudniejszych-rzeczy-swiata--ktorych-codziennie

    No fakt, ale ja nawiązuję do jednego pana, co to był sceptykiem i polizał.
    Złapał naszego przyjaciela, ale co było dalej to nie wiem, mie śledziłem sprawy.