  • Data: 2009-09-17 19:51:12
    Temat: Re: Wszyscy taksówkarze to GPSowi piraci?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Thu, 17 Sep 2009 21:24:01 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > /.../
    >
    > Nie płyta tylko koszty napisania. I 0% procent. Tak to będzie wyglądać.

    A w jaki sposób chcesz policzyć koszty napisania i przełożyć je na
    cenę? Załóżmy, że programista przeznaczył na napisanie programu 100 dni.
    Jaka powinna być cena sprzedaży jednej sztuki programu? Odpowiedź
    uzasadnij :)

    Cena końcowa niespecjalnie zależy od kosztów, tylko bardziej od tego,
    ile konsument jest w stanie dać.

    Jeśli jest w stanie dać za windows (cebulę) 200zł, to taka powinna
    być cena, mimo że koszty wytworzenia windowsa (cebuli) wynoszą np. 20zł.
    Jeśli cena akceptowalna przez konsumenta jest niższa niż koszt
    produkcji, to się tego w ogóle nie produkuje.

    Takie liczenie kosztów + marży przypomina mi pomysły z kręgów radia
    Maryja - kilka lat temu - aby przy cenach w sklepach podawać koszt
    wytworzenia danego produktu "plus uczciwa marża".

    --
    Liwiusz