  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Date: 2 Apr 2011 00:39:43 +0100

    On 2011-04-01, Ajgor <n...@...pl> wrote:

    [...]

    > Hmm.. Nigdy nie byłem na rencie. Miałem jeden wypadek, ale drobny (skręcona
    > noga w kostce). Bardzo mało chorowałem.

    No ale to jest ubezpieczenie. Jak ubezpieczasz samochód OC, to też masz
    pretensje za bezwypadkową jazdę?

    > To gdzie są moje pieniądze ze skladek? Wyparowały, czy zostały w ZUS-ie?

    Pewnikiem poszły na innych, którzy nie mieli tyle szczęścia.

    > Ale co ja mam z tych podatków? Też zostają w skarbie państwa. Więc
    > wkładałem, a nie wyjmowałem. A skarb państwa dostawał,

    Co masz? Drogi, ulice, szkoły, zasiłki, utrzymanie urzędów itd. itp.
    Nie mówię, że pieniądze są wydawane idealnie, bo nie są, ale nie można
    powiedzieć że się płaci "za nic".

    > A co do wartości złotówki - w 1982 roku, jak sie przyjmowałem do pracy, za
    > jedną wypłatę mogłem kupić o wiele więcej, niż teraz.

    Czyli mogłeś sobie wtedy pozwolić dajmy na to na 2-3 samochody?
    Bo kupić więcej, ale *czego mogłeś*? Produktów podstawowych?
    Czy jesteś pewien, że teraz kupujesz to samo co wtedy?

    [...]

    > Nie. W sensie, ze taka firma zatrudnia najlepszych fachowcow na swiecie. Nie
    > z Polski, czyli nie stronniczych.
    > Najlepszych, to znaczy znajacych sie na rzeczy.
    > Przepraszam. A dlaczego twierdzisz, ze firma zamowila falszywe raporty, a
    > Bochniarzowa nie?

    Przecież firna potrzebowała konkretnie raportów przeczących danej tezie,
    bo takie potrzebowali. Zwłaszcza np. związki zawodowe mają potrzeby wykazać,
    że jakiś raport akurat przeczy rządowemu. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl