    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Date: Fri, 1 Apr 2011 20:41:58 +0200

    news:slrnipc25a.pdc.proteus@pl-test.org...
    > On 2011-04-01, Ajgor <n...@...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No to nie jest taka prosta operacja IMHO.

    > Ale tak cały ZUS? Przecież nie cała składka idzie na ubezpieczenie
    > emerytalne.
    > Jest jeszcze podział na ub. wypadkowe, fundusz pracy, ub. chorobowe,
    > rentowe.
    > A denominacja, inflacja itd. jak najbardziej wpływa na wyniki, bo przecież
    > rzutuje na wartość pieniądza, który wpłacałeś, ale nie rzutuje na wartość
    > pieniądza który pobierasz. Jak włożyłeś dawne 1 zł, to one nie jest warte
> [...]

    Hmm.. Nigdy nie byłem na rencie. Miałem jeden wypadek, ale drobny (skręcona
    noga w kostce). Bardzo mało chorowałem.
    To gdzie są moje pieniądze ze skladek? Wyparowały, czy zostały w ZUS-ie?
    Po za tym... Płaciłem też podatki. No tak. Powiesz, że podatki nie idą na
    emeryturę, bo to nie ZUS.
    Ale co ja mam z tych podatków? Też zostają w skarbie państwa. Więc
    wkładałem, a nie wyjmowałem. A skarb państwa dostawał,
    więc teraz niech oddaje. Żeby bylo jasne. od czasu, kiedy są wydawane PIT-y
    roczne, rocznie wpłacałem około 70 tyś zł.
    Uśredniając - policz sobie 70 tyś razy 28 lat. Moja emerytura wynosi 3300zł.
    Netto. Oczywiście brutto jest wiecej. Ale tu okazuje się, że róznica...
    nadal idzie do skarbu państwa. Daje to.. no nie. pomylilem się. nie 50 tylko
    45 lat. A jak umrę wczesniej, reszta zostanie wam.
    Rzecz w tym, że urzednicy co dostana, to straca, apozniej szukaja winnych
    wszedzie tylko nie u siebie.
    A co do wartości złotówki - w 1982 roku, jak sie przyjmowałem do pracy, za
    jedną wypłatę mogłem kupić o wiele więcej, niż teraz.
    Czyli faktycznie złotówka wtedy a teraz to nie to samo. Ale akurat na tej
    różnicy też raczej ZUS zyskał, a nie ja.

    > W sensie, że każdy raport można sobie zamówić? Oczywiście. Wystarczy
    > pominąć
    > (wel. "uprościć") kilka czynników i już każda teza jest do
    > udowodnienia/obrony.
    > Przecież teraz mamy dokładnie to samo, tylko na poziomie państwo/OFE.

    Nie. W sensie, ze taka firma zatrudnia najlepszych fachowcow na swiecie. Nie
    z Polski, czyli nie stronniczych.
    Najlepszych, to znaczy znajacych sie na rzeczy.
    Przepraszam. A dlaczego twierdzisz, ze firma zamowila falszywe raporty, a
    Bochniarzowa nie?
    Ona miala do ugrania konkretna sprawe - fotel prezydencki. Ze jej nie wyszlo
    to i dobrze.
    Firma nie miala takiej potrzeby, zeby falszowac dane. Bochniarzowa miala.
    Postawila gornikow w pozycji wroga publicznego numer jeden, a sama siebie w
    roli obroncy narodu.