    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Date: Fri, 1 Apr 2011 18:16:10 +0200

    news:slrnipbtee.p5k.proteus@pl-test.org...
    > On 2011-04-01, Ajgor <n...@...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I jak to policzyłeś?

    A jaka to filozofia? Oczywiście jest to przyblizona ocena. Usrednilem moje
    zarobki, policzylem roczny dochod brutto,
    wziąłem wpłaty do skarbu panstwa (ZUS-u) z pitu rocznego pomnozylem przez
    ilosc lat (wiem. Dewaluacja, inflacja itp.
    Ale te pzypadlosci wplywaly w jednaowym stopniu na zarobki, skladki, ceny i
    emerytury, wiec mozna je usrednic chyba).
    I wyszlo mi, ze do skarbu panstwa wrzucilem wlasnie tyle, ile wyniesie moja
    emerytura przez 50 lat.

    Po za tym ja sobie to liczylem tylko dla siebie. Ale w naszej firmie
    zajmowali sie tym na prawde bezstronni - zagraniczni fachowcy na zlecenie
    firmy.
    I okazalo sie, ze panstwo zarabia KROCIE na gornikach. Wiesz, kiedy t bylo?
    Jak KPP Leviatan, pod zarzadem...
    no tak. Henryki Bochniarz (najbardziej antypracownicza organizacja w Polsce)
    skierowala do trybunalu konstytucyjnego ustawe o emeryturach gorniczych.
    Moja firma wtedy byla glownym platnikiem Leviatana. Po tej operacji
    (skierowaniu ustawy do TK) firma zlecila nielazeznym fachowcom
    wykonanie takich ekspertyz, analiz, wyliczen, czy czego tam jeszcze, i
    okazalo sie, ze to zwykle ordynarne klamstwo. Moja firma wtedy wycofala
    swoje udzialy
    z Leviatana, co o maly wlos doprowadzilo by do jego likwidacji. (Szkoda ze
    nie doprowadzilo).
    Ja jako obywatel moge sie mylic. Plesc bzdury itp. Ale firma obracajaca
    miliardami dolarow na rynkach calego swiata,
    ktora do skarbu panstwa odprowadza wiecej, niz nie jednemu w ogole moze sie
    snic, chyba wie, o czym mowi, prawda?
    Pozniej na podstawie tych wyliczen Marcinkiewicz - jak zostal premierem - w
    swoim expose mowil, ze te jakoby rzekome doplaty panstwa sa
    wziete z sufitu (doslownie tak sie wyrazil), ale tego jakos juz nikt nie
    slyszal. Mahina klamstw zostala puszczona w ruch i kreci sie do dzis.
    I wszyscy się dziwili, dlaczego Marcinkiewicz zaczal rzady od wycofania
    sprawy z TK. A on dobrze wiedzial, jaka jest prawda.
    U nas w firmie nawet wtedy byl oficjalnie wydany biuletyn pod tytulem "10
    klamstw o emeryturach gorniczych". Stad te fakty znam bardzo dobrze.
    Było to chyba nawet wtdane jako dodatek do ktorejs gazety. Ale tu moge sie
    mylic.